ייצוגית נגד קשת טעמים בטענה להטעיה בסימון כמות הקלוריות בסוגי הלחם השונים

לדברי המבקשת, רכשה במספר הזדמנויות באמצעות אתר האינטרנט של קשת טעמים, לחם "קל לעניין", כאשר בטבלת סימון הערכים צוין כי הלחם מכיל 171 קלוריות. אולם הסתבר לה בדיעבד כי הסימון מטעה, וכי הוא מכיל הלכה למעשה 213 קלוריות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת המרכולים קשת טעמים בטענה להטעייה צרכנית הבאה לידי ביטוי בסימון כמות קלוריות נמוכה בסוגי לחם שונים, בעוד שבפועל מכילים הלחמים הללו כמות קלוריות גבוהה יותר משמעותית.

לדברי המבקשת קארין אריה תושבת גן יבנה, היא נותנת עדיפות למוצרים שאינם עתירי קלוריות, ועל כן רכשה במספר הזדמנויות באמצעות אתר האינטרנט של קשת טעמים, לחם “קל לעניין”, כאשר בטבלת סימון הערכים צוין כי הלחם מכיל 171 קלוריות. אולם הסתבר לה בדיעבד לאכזבתה וכעסה, כי סימונו של הלחם האמור כמכיל “רק” 171 קלוריות הינו מטעה, וכי הוא מכיל הלכה למעשה 213 קלוריות, דהיינו כ-25% יותר מהכמות המצוינת באריזה.

לדברי המבקשת, העמקת הבדיקה העלתה כי קשת טעמים נוהגת בפרקטיקה מטעה זו גם במוצרי לחם נוספים, עת היא מסמנת אותם כמכילים כמות קלוריות נמוכה משמעותית מהכמות המצויה בהם בפועל, והצגתם כדלי קלוריות יותר מהתכולה האמיתית, על היתרונות השיווקיים מצד אחד והבריאותיים מצד אחר, הנגזרים מדרך הצגה זו.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה נאמר כי בדיקה נוספת שנערכה באתר האינטרנט של יצרן הלחם (מאפית ברמן) העלתה כי אכן הלחם האמור מכיל 213 קלוריות.

לדברי המבקשת, בהציגה בפניה מידע מטעה מנעה קשת טעמים במתכוון לבצע קנייה מושכלת תוך השוואת איכויות המוצר ביחס למחירו, וקבלת גילוי נאות באשר לאיכיויות האמיתיות של המוצר והחלטה אם לרוכשו, אם לאו.

לטענת המבקשת, עקב הטעייתה באשר לאיכויות האמיתיות של המוצר נגרם לה נזק ממוני המתבטא בין היתר ברכישת המוצר עצמו, ונזק שאינו ממוני שכלל פגיעה באוטונומיה האישית שלה.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*