ייצוגית נגד קוקה קולה בטענה שפחיות משקה זירו עלולות להתפוצץ בעת הקפאתן בשל כשל בייצור

המבקש מציין, באמצעות עו"ד מתן פריידין, כי לאחר שהוציא את פחית המשקה מהמקפיא היא עפה ממנו כמו נורתה מתוך לוע תותח והתפזרה לרסיסים על שיש המטבח, תוך שהיא אף גורמת ללכלוך ובלגן רב

קוקה קולה זירו
קוקה קולה זירו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים מבני ברק (קוקה קולה ישראל). זאת, בטענה שפחיות משקה קל המיוצרות ומשווקות על ידי החברה תחת שם המותג coca cola zero (בעל נתח שוק של כ-10% מכלל שוק משקאות הקולה)  מכילות סיכון אינהרנטי לפיצוץ בעת הקפאתן, בשל כשל בייצור.

לטענת המבקש, אברהם פלטיאל, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים יכולה הייתה בנקל למנוע את הסיכון הממשי והמהותי לפיצוץ הפחיות בעת הקפאתן, זאת בין היתר על ידי שינוי היחס משקה-אוויר, ייצור אריזה ייעודית המתאימה למשקה, שינוי אפשרי של מבנה המשקה והחומר הממיס שלו וכו’. אולם לדבריו, לא זו בלבד שהחברה לא עשתה ואינה עושה דבר על מנת למנוע את הכשל בייצור אף שכאמור הדבר ניתן לטיפול ומניעה באמצעים קלים ופשוטים – היא אף לא הציבה כל אזהרה לצרכן כי קירור המוצר בהתאם להמלצתה במקפיא עלול לגרום לפיצוץ ולנזקי גוף ורכוש.

יתירה מכך, נאמר בבקשה, החברה אף מציינת על גבי המוצר עצמה את ההמלצה “להגיש קר”, תוך התעלמותה מהסכנה הקיימת בהקפאת המוצר. בכך, נטען בבקשה, העמידה החברה את לקוחותיה תחת סיכון לגרימת נזקי גוף ורכוש, תוך שהיא אינה טורחת לפתור את הבעיה ואף לא להתריע מפניה.

המבקש מציין, באמצעות עו”ד מתן פריידין, כי לאחר שהוציא את פחית המשקה מהמקפיא היא עפה ממנו כמו נורתה מתוך לוע תותח והתפזרה לרסיסים על שיש המטבח, תוך שהיא אף גורמת ללכלוך ובלגן רב. כתוצאה מכך נגרם לו נזק ממוני ובנוסף נזק בלתי ממוני, בין היתר בשל תחושות שליליות, פחד, עוגמת נפש ואי נוחות, וכן פגיעה באוטונומיה.

בית המשפט מתבקש להורות לחברה לפעול לתיקון מחדלה ולמנוע נזקים לציבור לקוחותיה, ובנוסף להיטיב ולרפא את הנזקים שנגרמו להם בסכום שלא ניתן להערכה מדויקת ולכל הפחות עומד על 3 מיליון שקל, כאשר עם קבלת הנתונים מהחברה יעודכן סכום התביעה המצרפי בהתאם.

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע”מ נמסר: “התביעה טרם נמסרה לחברה ואנו נגיב עליה במסגרת ההליך המשפטי”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*