ייצוגית נגד קוקה קולה בטענה להטעיה בפרסום

לטענת המבקשת, פרסומי החברה בקמפיין ALWAYS CLASSIC מבטיחים כי בעבור רכישת מספר בקבוקים יזכו הלקוחות בפרס, בלי שהדבר מותנה בקיומו של מלאי שהוא למעשה אפסי. בבקשה נטען, כי לקוחות החברה התפתו לרכוש את מוצריה על סמך מידע שקרי המוצג להם על מנת להטעותם ולשדלם לרכוש את מוצריה. תגובת החברה: התביעה מופרכת - עד כה ישנם אלפי זוכים בפרסים אשר קיבלו הודעות על הזכייה והפרסים התקבלו או מצויים בדרך אליהם

קמפיין קוקה קולה, מתוך דף הפייסבוק של החברה
קמפיין קוקה קולה, מתוך דף הפייסבוק של החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 76.4 מיליון שקל הוגשה נגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה) בטענה לפיה הטעתה את לקוחותיה בפרסומיה. זאת, בכך שהציגה מצג במסגרת מסע פרסום שערכה לשיווק מוצריה תחת הכותרת: ALWAYS CLASSIC, בין מחצית חודש ספטמבר למחצית חודש אוקטובר השנה, לפיו עבור רכישת מספר מסוים של בקבוקי שתייה והזנת התמונות והקודים המצורפים לבקבוקים, יוכלו לקבל פרסים שונים. מלכתחילה, נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לא היה בכוונתה של החברה לתת פרסים אלו, וכאשר ניסו הלקוחות לפדות את התמונות ולממש את הזכייה שהובטחה להם, נאמר להם בכל פעם על ידי החברה כי מלאי הפרסים אזל.

כל זאת, לטענת המבקשת ילנה בלומברג, כאשר פרסומי החברה מבטיחים כי בעבור רכישת מספר בקבוקים יזכו הלקוחות בפרס, בלי שהדבר מותנה בקיומו של מלאי שהוא למעשה אפסי. בבקשה נטען, כי לקוחות החברה התפתו לרכוש את מוצריה על סמך מידע שקרי המוצג להם, על מנת להטעות אותם ולשדלם לרכוש את מוצריה.

המבקשת מציינת, כי קנתה חבילה של 6 בקבוקים מסוג קוקה קולה ZERO, הזינה את התמונות והקודים בהתאם לנדרש על מנת לזכות בפרסים אותם בחרה, אולם קיבלה להפתעתה הודעה לפיה המלאי אזל. או אז גילתה לראשונה, כי הזכאות לפרס מותנית בכך שהבקשה לקבל את הפרס מוגשת בזמן שטרם אזל המלאי, וכי ה”מלאי” מתחדש כל יום בשעה 9 בבוקר. לדבריה, בימים שלאחר מכן ועד ליום סיום המבצע היא המשיכה לנסות את מזלה ובכל בוקר ניסתה להיכנס לאתר של החברה ולממש את זכייתה. אך בכל פעם שניסתה – התקבלה ההודעה לפיה המלאי אזל.

בבקשה שהוגשה באמצעות עוה”ד אברהם שיף ואבי לוטן, נאמר כי המידע על כך שהמלאי אזל הוסתר ממי שלא אסף את מספר התמונות והקודים הנדרשים בהתאם למבצע, דהיינו הסטטוס האמיתי של המלאי נמסר רק למי שכבר שילם עבור המוצר, וכי כלפי מי שטרם אסף את מספר התמונות והקודים הנדרש הוצג מצג לפיו מלאי הפרסים מלא והם רק מחכים להימסר לזוכים.

לטענת המבקשת, החברה “השמיטה” ממסע הפרסום שלה את העובדה כי מדובר היה במלאי מצומצם של פרסים, ההופך את הסיכוי לזכות לאפסי, ומעשה ההטעיה היה בכך שהיא הציגה מצג לפיו די באיסוף מספר מסוים של תמונות וקודים כדי לזכות בפרס, בעוד שבפועל נמסר הפרס רק למספר מצומצם של זוכים שהתמזל מזלם להיחשב על ידה כאלו שהגישו ראשונים את הבקשה למימוש הפרס.

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע”מ נמסר:

“מהמידע שהתקבל עד כה על התביעה מדובר בתביעה מופרכת ללא בסיס עובדתי ומשפטי. מלאי הפרסים צוין בתקנון המבצע ותוקשר לציבור באופן קבוע ורחב. עד כה ישנם אלפי זוכים בפרסים אשר קיבלו הודעות על הזכייה והפרסים התקבלו או מצויים בדרך אליהם ובנוסף אליהם ישנם אלפים שזכו בכרטיסי כניסה לתערוכת always classic. זאת ועוד, כל המשתתפים במבצע יכלו לזכות כל יום מחדש בכל הפרסים שהופיעו באתר המבצע. כל טענות החברה המרכזית נגד התביעה יובאו בפני בית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*