ייצוגית נגד פיתה אקספרס: המוצר “פיתה קלה מקמח מלא” אינו מופחת קלוריות

בבקשה נטען, כי המוצר אינו "קל" או "מופחת קלוריות" ואינו עומד באופן קיצוני בהגדרות ובתנאי הסף של התקינה. פיתה אקספרס: התביעה הזאת היא קנטרנית ומיותרת

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 3 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת פיתה אקספרס מיבנה, שבבעלותה מאפייה ליצור פיתות בתפוצה ארצית, בטענה להטעיה צרכנית.

[hide for=”!logged”]

בבקשה נטען, כי החברה ייצרה ושיווקה את המוצר המכונה “פיתה קלה מקמח חיטה מלא” ולמעשה סימנה בשם המוצר את הייחוס “קלה” באופן מטעה וכוזב, בניגוד מוחלט להוראות הדין, תוך מצג שווא כי לכאורה יש בפיתה כמות אנרגיה נמוכה מספיק בכדי שתוכל להיות מיוחסת לקטגוריית הלחמים “הקלים”. נטען כי, הלכה למעשה, אין המדובר בפיתה “קלה” שכן כמות הקלוריות שבה גבוהה מן הכמות המותרת שתהא על מנת שהמוצר יסומן ויכונה “פיתה קלה”.

לדברי המבקשת מיטל כהן, באמצעות עוה”ד טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, נהיר לעיני כל כי צרכן המתכוון לרכוש “פיתה קלה” עושה כן תוך הסתמכות על הכותר, ומתוך שיקולים בריאותיים ותזונתיים לצרוך מוצר עם פחות קלוריות ביחס למוצר הרגיל. על כן, שעה שצרכן לא “זכה” לקבל ולצרוך מוצר שבוצעה בו ההפחתה הקלורית הנדרשת, מתקבל תוצר ישיר של כישלון תמורה ולבטח הטעיה לגבי המהות היסודית של המוצר.

בבקשה נטען, כי המוצר האמור אינו מוצר מזון “קל” או “מופחת קלוריות” ואינו עומד באופן קיצוני בהגדרות ובתנאי הסף של התקינה. לדברי המבקשת, המוצר אוחז בשיעור אנרגיה של 158 קק”ל ל-100 גרם – כאשר בהשוואה למוצר דומה, המכונה “פיתה בריבוע מקמח חיטה מלא“, ניכר כי לא בוצעה הפחתה בשיעור האנרגיה כדרישת התקינה, כך שנוצר מצב עובדתי בו ב”פיתה הקלה” ישנה כמות לא מבוטלת של קלוריות עודפות ובשיעור של 45.333 ל-100 גרם למוצר, ביחס למוצר הדומה אשר לא הוכתר כמופחת בקלוריות או קל. משמעות הדברים היא, כי שיעור האנרגיה שבמוצר ה”קל” לא הופחת באופן יחסי כנדרש בתקן ישראלי ובתקן בהשוואה כאמור למוצר הדומה.

תגובת פיתה אקספרס: “פיתה אקספרס מובילה שוק במוצרים בריאים בענף הפיתות, תוך דגש על איכות המוצר. אנו עומדים בכל התקנות בכל התקנות של משרד הבריאות ושל מכון התקנים. התביעה הזאת היא קנטרנית ומיותרת. את תגובתנו המלאה נפרוס בפני בית המשפט”.

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*