ייצוגית נגד מקדונלדס בטענה להפרת תקנות מחיר ליחידת מידה

נטען, כי אלוניאל אינה מציגה את מחירי המוצרים ליחידות מידה למגוון המוצרים הנמכרים על ידה, הן באפליקציה, הן באתר ההזמנות והמשלוחים, והן בכ-200 סניפיה השונים

סניף מקדונלדס. צילום מסך
סניף מקדונלד'ס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד חברת אלוניאל המפעילה את רשת מסעדות מקדונלדס בטענה להפרת תקנות מחיר ליחידת מידה. בבקשה שהוגשה על ידי ליאת שמילוביץ נטען, כי אלוניאל אינה מציגה את מחירי המוצרים ליחידות מידה למגוון המוצרים הנמכרים על ידה, הן באפליקציה, הן באתר ההזמנות והמשלוחים, והן בכ-200 סניפיה השונים.

בכך נטען בבקשה אלוניאל אינה מאפשרת ללקוחותיה את האפשרות לבצע השוואה בין המוצרים השונים ואף בין המתחרות השונות ולבחון מהי הרכישה המושכלת ביותר עבורם.

לדברי המבקשת, במקום להכות על חטא ולהכיר בנזקי הלקוחות, בחרה אלוניאל להעלות טענה מופרכת אחת ויחידה, חסרת ביסוס עובדתי או משפטי, ולפיה תקנות יחידת מידה אינן חלות על מסעדות ועל עסקאות באתר האינטרנט שלהן ובאפליקציות.

בבקשה נטען, כי אלוניאל תולה את יהבה בכך שמרבית לקחותיה לא ישימו לב להפרות הוראות הדין, ואף אם ישימו לב הם יבחרו שלא להתעמת איתה, והיא מנצלת זאת על מנת לעבוד בשיטת מצליח ולהתעשר באופן פסול על גב הציבור.

בית המשפט מתבקש לאכוף על אלוניאל את הוראות הדין ולחייבה במתן פיצוי ראוי ללקוחות שניזוקו מהתנהלותה האמורה.

תגובת מקדונלדס לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*