ייצוגית נגד מקדונלד’ס בטענה שהרשת מוכרת ללקוחות מוצרים שלא תואמים את הפרסומים

המבקש מציין כי רכש באמצעות אתר האינטרנט של אלוניאל המבורגר ביג פרמיום טקסס, וסבר כי יסופק לו מוצר הדומה לזה הנראה בתמונות המופיעות באתר אך התחוור לו כי מוצר הדגל אינו דומה או מזכיר בשום אופן את המוצר המוצג באתר, ואף לא דומה לזה המוצג בסניפים וביישומון וגם לא למוצר המוצג בפרסומת הטלוויזיונית ובשלטי החוצות

מבצע במקדונלד'ס. צילום מסך
מבצעים במקדונלד'ס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת אלוניאל מקיבוץ געש, זכיינית רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד’ס בישראל, בטענה להטעיית לקוחותיה.

בבקשה שהוגשה לביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד נטען כי אלוניאל מטעה את לקוחותיה במסגרת פרסום ושיווק מוצריה, בכך שהיא מוכרת להם מוצרים שאינם תואמים את הפרסומים והתפריט המוצג בסניפיה, ויתר על כן – מחסירה רכיבים במנה ותוספות לצידה.

כמו כן, אלוניאל מגישה את מוצריה על פי רוב לאחר שאלו הוכנו מראש ומבעוד מועד, טרם הוזמנו כלל, עת הם נשמרים במגירות חימום, דבר הגורם באופן אוטומטי לאיבוד הטריות והתכונות של המוצרים.

בבקשה נאמר כי מדובר בהמבורגר או כריך או עוף, או כל מלית אחרת המוגשת בלחמנייה או בתפזורת, לרבות כל סוגי הכריכים (המבורגר, בקר, ועוף למיניהם) נאגטס, סלטים, פוטטו, טבעות בצל וצי’יפס.

המבקש אור שחף, תושב יבנה, מציין כי רכש באמצעות אתר האינטרנט של אלוניאל המבורגר ביג פרמיום טקסס, וסבר כי יסופק לו מוצר הדומה לזה הנראה בתמונות המופיעות באתר. ואולם התחוור לו כי מוצר הדגל האמור, אינו דומה או מזכיר בשום אופן את המוצר המוצג באתר, ואף לא דומה למוצר המוצג בסניפי אלוניאל וביישומון שלה, וכך לא למוצר המוצג בפרסומת הטלוויזיונית ובשלטי החוצות, וכי הדבר היחיד שהזכיר לו את כל אותם הפרסומים, היא העובדה שקיבל מוצר עשוי קציצה עגולה הנמצאת בלחמניה.

לדברי המבקש גם במסגרת הזמנותיו בסניפי אלוניאל, נתקל באותה הסיטואציה כאשר המוצר שהתקבל היה מוזנח ושונה בתכלית מהמוצר המפורסם. לטענתו מבדיקה מקיפה שנערכה לאורך זמן בסניפיה השונים של אלוניאל, עלה כי החברה מוכרת את מוצריה כשהם חסרי פריטים ותוספות ושונים, באופן שיטתי מהמוצג בפרסומיה השונים.

זאת ועוד, הוא למד כי על פי רוב חלק מהמנות מוכנות מבעוד מועד ומונחות במגירות חימום עד למועדי הספקתם ללקוחות. המבקש מעריך כי לאלוניאל קיימים מאות אלפי לקוחות, וכי בנסיבות אלה אין מנוס מהגשת תביעה ייצוגית על מנת לגרום לחברה להשיב ללקוחותיה את הנזק שנגרם להם ו/או עודף ההוצאה הכספית אשר הוציאו כתוצאה ממחדליה, וכן להפסיק באופן צופה פני עתיד את ההפרה הבוטה בה נוקטת אלוניאל.

היקף התביעה המצרפי מוערך בסכום של כ-118 מיליון שקל.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*