ייצוגית נגד מחלבות גד בטענה להטעיה: גבינה צפתית המשווקת עם הכיתוב “ללא מלח” מכילה נתרן

בבקשה נטען, כי למעשה המוצר מכיל מלח בכמות הגדולה פי שישה מהכמות המותרת המאפשרת את סימונו ושיווקו כ"ללא מלח"

צפתית ללא מלח. צילום: אתר החברה
צפתית ללא מלח. צילום: אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 6.45 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מחלבות גד (שיווק-1992) מבת ים. זאת בטענה להטעיה צרכנית חמורה בכל הנוגע למוצר גבינה צפתית מתוצרת החברה המשווק על ידה כ”ללא מלח”.

לטענת המבקש עו”ד חנן בן עמרם, המדובר בתיאור מטעה העומד בניגוד לחוק ולתקן המחייב ואשר מטרתו להציג מוצר זה כבעל יתרונות בריאותיים, בהשוואה למוצרים מקבילים, ולהגדיל את מכירותיה של החברה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת נטען, כי המבקש רכש את המוצר המתואר “ללא מלח” ולפיכך כבעל יתרון בריאותי. כל זאת, תוך העדפה לצרוך מוצר זה על פני מוצר המכיל מלח, עקב יתרונות בריאותיים, ואף אם עלות מוצרים מסוג זה גבוהה יותר.

אולם עת צרך מהמוצר לאחר רכישתו עיין עיון מעמיק בכיתוב המופיע על אריזת המוצר, וגילה לאכזבתו הרבה כי ההבטחה לפיה המוצר הוא “ללא מלח”, המופיעה באותיות של קידוש לבנה ובהבלטה בפרסומיה של מחלבות גד ועל האריזה, הן מטעות, וכי כפי שמצוין בערכים התזונתיים באתר האינטרנט של החברה, המוצר מכיל גם מכיל מלח (נתרן) ובכמות של 30 מ”ג ל-100 גרם מוצר.

לדברי המבקש, כפי שהתברר לו מבירור עם בא כוחו, על פי התקן מוצר המסומן כ”ללא מלח” יכול להכיל לכל היותר 5 מ”ג נתרן ל-100 גרם מוצר.

בבקשה נטען, כי למעשה המוצר מכיל מלח בכמות הגדולה פי שישה מהכמות המותרת המאפשרת את סימונו ושיווקו כ”ללא מלח”. לדברי המבקש, הצרכנים מוטעים לרכוש ולצרוך את המוצר במקום מוצרים שאינם מתיימרים להיות ללא מלח ובריאותיים יותר.

לטענת המבקש, בנוסף לנזקים הכספיים של הצרכנים, נגרמת להם פגיעה באוטונומיה וביכולתם לקבל החלטות צרכניות מושכלות על פי העדפותיהם האישיות, וכן עוגמת נפש רבה משהסתבר להם כי ברכישתם את המוצר הם הוטעו על ידי החברה ולא תרמו לבריאותם.

לדברי המבקש, מטרתה של תביעתו היא להביא להפסקה בהטעיית הצרכנים ולפצותם על הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו בעטיה.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*