ייצוגית נגד ליימן שליסל בטענה להטעיית צרכנים בקשר למסטיקים מסדרת Mentos pure fresh

לטענת המבקשת, במשך מספר שנים רכש ציבור הלקוחות את המוצרים הללו, שיובאו ושווקו על ידי ליימן שליסל במתכונת ובעיצוב אריזה מסוים, כאשר לפתע בוצע בהם שינוי משמעותי במרכיבים ובערך התזונתי, המפחית מערכם ופוגע באריכותם. תגובת ליימן שליסל: החברה פעלה בהתאם לחוקי הרגולציה בישראל, והשינוי המדובר ברכיבים לא הצריך דיווח

סדרת מנטוס פיור פרש. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ליימן שליסל בטענה להטעיית צרכנית בכל הנוגע למוצרים: מסטיקים ללא סוכר מסדרת Mentos pure fresh של המותג Mentos בבעלות חברת Perfetti melle המיובאים ומשווקים על ידה.

לטענת המבקשת תהילה זהבי, במשך מספר שנים רכש ציבור הלקוחות את המוצרים הללו, שיובאו ושווקו על ידי ליימן שליסל במתכונת ובעיצוב אריזה מסוים, כאשר לפתע בוצע בהם שינוי משמעותי במרכיבים ובערך התזונתי, המפחית מערכם ופוגע באריכותם. זאת, ללא כל עדכון המופנה לצרכנים, שחלקם לקוחות חוזרים הממשיכים לרכוש את המוצרים הללו על שתי גרסאותיהם, כאשר הם סוברים כי מדובר באותם מוצרים מקוריים, וחלקם לקוחות חדשים הרוכשים את המוצרים האמורים מבלי לדעת כי קיימות שתי גרסאות שונות שלהם, תוך שלילת זכותם לבחור ביניהן, כאשר בשורה התחתונה כולם נפגעים מההטעיה האמורה.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בבאר שבע נאמר, כי “מנטוס” הוא המותג החזק השני של ליימן שליסל ובו ישראל היא השוק הגדול ביותר לנפש, וכי לחברה מעורבות ישירה בשיווק המוצרים לצרכן הסופי והיא לכן מודעת היטב לאופן הצגת הגרסאות המטעה גם בבתי העסק עצמם והכפלת הסיכויים להטעיית הצרכן.

תגובת ליימן שליסל: “קיבלנו את הפנייה בנוגע לשינוי ברכיבי המוצר ובדקנו את פרטיה לעומק. מהבדיקה עלה כי החברה פעלה בהתאם לחוקי הרגולציה בישראל, וכי השינוי המדובר ברכיבים לא הצריך דיווח”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*