ייצוגית נגד יינות ביתן בטענה שמחיר פירות וירקות ארוזים נקבע לפי יחידה ארוזה ולא לפי משקל

במוצרים אחרים, מציין המבקש, לא מציינת יינות ביתן את המחיר למשקל למרות שהמשקל מופיע על גבי האריזה כאשר המחיר נקבע ליחידה ארוזה ולא לפי המשקל

סניף של יינות ביתן (ללא קשר לסניף הנזכר בידיעה). צילום מסך
סניף של יינות ביתן . צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רשת שיווק המזון יינות ביתן בטענה להפרת צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (סימון מוצרים). בבקשה נאמר, כי על יינות ביתן מוטלת החובה לסמן על גבי אריזות מוצרי הפירות והירקות הארוזים מראש את משקל המוצר, וכן החובה למכור את מוצרי הפירות והירקות הארוזים מראש במחיר לפי משקל, ולא במחיר ליחידה ארוזה.

לטענת המבקש סתיו קמיל יינות ביתן מוכרת בסניפי השיווק שבבעלותה פירות וירקות טריים ארוזים מראש, כאשר המחיר נקבע ליחידה ארוזה והמשקל כלל לא מצוין על גבי האריזה בשום צורה שהיא, ובכך מפרה יינות ביתן את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים.

במוצרים אחרים, מציין המבקש, לא מציינת יינות ביתן את המחיר למשקל, למרות שהמשקל מופיע על גבי האריזה כאשר המחיר נקבע ליחידה ארוזה ולא לפי המשקל. בשני המקרים הללו, טוען המבקש, פועלת יינות ביתן בניגוד לתקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה) שהותקנו מכוח חוק הגנת הצרכן.

כל אלה, נטען בבקשה, גורמים לנזקים לצרכנים בכך שהם משלמים ביתר על רכישת מוצר כאשר מוצר אחר וזהה, באריזה זהה, נמכר בעלות נמוכה יותר מהמוצר אותו הם רכשו, כאשר בודקים אותו על פי מחיר ביחס למשקל כפי שנדרש על פי החוק.

תגובת יינות ביתן לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*