ייצוגית נגד יבואנים ומשווקים של אורז בטענה להעדר סימון כנדרש של תאריכי ייצור ותפוגה

לטענת המבקש, המשיבות שללו בהתנהלותן, הבאה לידי ביטוי בעיקר בכל הנוגע לאי גילוי המועד האחרון בו עדיף להשתמש באורז, את כוח הבחירה של הצרכנים, פגעו באוטונומיה שלהם בבחירת אריזות האורז שהם רכשו, ומנעו מהם לבצע קנייה השוואתית ונבונה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 120 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד 13 יצרנים, יבואנים, משווקים ואורזים של אורז ארוז מראש, מסוגים שונים, באריזות של 0.5 עד 5 ק”ג. זאת, בטענה להטעיית צרכנים כפועל יוצא מסימון ו/או כיתוב מטעה ובניגוד להוראות הדין המחייבות ולתקנים המחייבים ו/או בהעדר סימון כנדרש על גבי אריזות אורז שונות שהן מייבאות ו/או אורזות ו/או משווקות ו/או מוכרות.

על פי הבקשה המדובר בסוגי האורז שונים: בסמטי, יסמין, פרסי ועוד. לדברי המבקש שמשון ברגר הוא רכש לצריכתו ולצריכת בני ביתו, כמו גם לצריכת ילדי גן הילדים שאשתו מנהלת במתחם ביתם, אורז מסוגים שונים ארוז באריזות של 0.5 עד 5 ק”ג אשר יוצר או יובא או נארז או שווקו בין השאר על ידי המשיבות.

לטענתו, המשיבות נמנעו מלציין על גבי חזית אריזת האורז את המילים “עדיף להשתמש לפני” וציון המקום על גבי האריזות שבו מסומן התאריך, ותחת זאת הן ציינו על גבי גב האריזה תאריכים כלשהם (אולי תאריך ייצור ותאריך תפוגה) רק בראשי תיבות, או רק באנגלית, או “התאריך האחרון לשימוש”.

במקרים אחרים צוינו אומנם המילים “עדיף לפני שהשתמש לפני” ואולם ככל שצוינו תאריכים כלשהם, אזי לא זו בלבד שהם צוינו באנגלית, אלא שהם הודפסו באותיות שחורות כאשר חלקן על גבי האריזה בצבע שחור ובאופן שהוא לחלוטין בלתי ניתן לקריאה.

לטענת המבקש, המשיבות שללו בהתנהלותן האמורה, הבאה לידי ביטוי בעיקר בכל הנוגע לאי גילוי המועד האחרון בו עדיף להשתמש באורז, את כוח הבחירה של הצרכנים, פגעו באוטונומיה שלהם בבחירת אריזות האורז שהם רכשו, ומנעו מהם לבצע קנייה השוואתית ונבונה בעוד הן יוצאות נשכרות ממעשיהן ו/או מחדליהן.

זאת, בכך שהן חסכו לעצמן, על חשבון קהל הצרכנים, את הדפסת הסימון המחייב על פי הדין, חיסכון שיש בו כדי להעשיר את קופותיהן.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*