בקשה לייצוגית נגד טמפו משקאות בעקבות ריקול לנסטי אפרסק לאחר שהתגלו בו סימני עובש

המבקש סבור כי הפיצוי, אשר כלל לא ידוע מהו וכיצד יינתן, אינו מפצה את הצרכנים שרכשו את המוצר האמור שמספרם מוערך במאות אלפים. זאת, בגין הנזק הבלתי ממוני שנגרם להם והמתבטא בחרדה וברגשות שליליים

נסטי אפרסק

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת טמפו משקאות בעקבות הריקול של המוצר בקבוק פלסטיק 1.5 ליטר של המותג נסטי אפרסק לאחר שהתגלה עובש באחד הבקבוקים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א נאמר כי ביום רביעי בשבוע שעבר התפרסמה הודעה באתר משרד הבריאות ובאתרי אינטרנט שונים לפיה חל איסור לצרוך את המוצר נוכח גילוי העובש באחד הבקבוקים, וכי טמפו המשווקת של המוצר (על אריזתו נכתב כי עדיף להשתמש לפני סוף 11/2022 בלבד) החלה בביצוע החזר המוצרים – Recall.

בהודעת הריקול נאמר כי מי שיפנה לחברה יקבל פיצוי, אולם לא נקבע מה הוא הפיצוי. המבקש איתי כהן תושב גדרה סבור כי הפיצוי, אשר כלל לא ידוע מה הוא וכיצד יינתן, אינו מפצה את הצרכנים שרכשו את המוצר האמור שמספרם מוערך במאות אלפים. זאת, בגין הנזק הבלתי ממוני שנגרם להם והמתבטא בחרדה וברגשות שליליים, וכן הנזק הממוני המתבטא בעלות המוצר של כ-10 שקלים בממוצע.

המבקש מציין כי בדק את משמעות ההימצאות עובש במזון וגילה כי עובשים עלולים לגרום לתגובות אלרגיות ולבעיות נשימתיות, וכי קיימים גם עובשים אשר בתנאים מסוימים עלולים לגרום למחלות.

לדבריו, טמפו אינה יכולה לשווק מוצר המכיל ו/או עלול להכיל עובש ו/או חיידקים מזיקים אחרים העלולים לסכן את בריאות הציבור, ועליה לנהוג כיצרן זהיר וסביר ולמנוע זאת גם אם היא עצמה אינה היצרנית של המוצר.

עוד טוען המבקש כי הוטעה על ידי טמפו וסבר לתומו כי מוצרי מזון במיוחד של חברות גדולות ומובילות המייבאות מוצרים לישראל כגון טמפו עוברים בדיקות קפדניות סדירות, וכי טמפו תשווק אך ורק מוצרים שאינם מסכנים את בריאות הציבור, ולכל הפחות במידה שישנו חשש שכזה, כי תודיע לציבור מבעוד מועד ותאפשר לצרכן להחליט האם הוא מעוניין ברכישת המוצר אם לאו, ואולם טמפו פעלה ברשלנות לדבריו ולא עשתה כן.

 

 

1 Comment

  1. אני מנסה כמה ימים לתפוס אותם בטל כפי שפורסם ואין מענה כמובן שהשארתי הודעה קולית זה חוסר אחריות של חברה כזו גדולה שמזלזלת בלקוחות שלה.

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*