ייצוגית נגד טיב טעם בטענה להטעיית לקוחותיה בהצגת תחליפי גבינה כגבינה

לדברי המבקשת, העובדה שהמוצרים אותם רכשה הופיעו תחת הקטגוריה של "מוצרי חלב" ו"גבינות", והתיאור של המוצרים כמתאים לתיאור של גבינות אמיתיות הובילו אותה להאמין כי מדובר במוצרי גבינה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לביהמ”ש המחוזי בחיפה כנגד רשת המרכולים טיב טעם בטענה להטעיית לקוחותיה באתר המכירות המקוון “טיב טעם אונליין“.

בבקשה נטען כי ההטעיה של טיב טעם באה לידי ביטוי בכך שהיא מציגה ללקוחותיה באתר האמור מצג שווא בנוגע להצגת מוצרים כ”גבינה”, כאשר אלה אינם עונים לסטנדרט המינימלי המאפשר לכנותם ולהציגם ככאלו, תחת הקטגוריה של מוצרי חלב-גבינות.

לדברי המבקשת, דניאל בטיטו תושבת קריית אתא, העובדה שהמוצרים אותם רכשה הופיעו תחת הקטגוריה של “מוצרי חלב” ו”גבינות”, והתיאור של המוצרים כמתאים לתיאור של גבינות אמיתיות הובילו אותה להאמין כי מדובר במוצרי גבינה.

ואולם לאחר שהכינה טוסט באמצעות המוצרים הללו חשה לפתע תחושות בלתי מוסברות של גועל וטעמי לוואי נוספים השונים מטעם הגבינה אליו הורגלה. בעקבות כך עיינה באריזות המוצרים שרכשה והבחינה כי המילה “גבינה” נעדרת מרשימת הרכיבים, ואז התחוור לה, בעקבות ייעוץ משפטי שניתן לה, כי אין המדובר בגבינה אלא בתחליף גבינה שאסור לכנותו כגבינה בהתאם להוראות הדין, וכי מדובר לא יותר מאשר מעין תחליף זול המורכב משומן צמחי.

בבקשה נאמר,  כי הטעייתה של טיב טעם בנוגע לשמו ותיאורו של המוצר מובילה למצב בו הצרכן מסתמך באמונה שלמה על תיאוריה המטעים והכוזבים, וסבור כי הוא רוכש מוצרים מסוג “גבינה”, ואולם בפועל אין מדובר במוצרי “גבינה” אלא בתחליפים זולים.

לדברי המבקשת, היא יצאה מנקודת הנחה כי מוצרי טיב טעם שהיא אחת מרשתות המרכולים הגדולות בישראל, הם מוצרים תקינים שעברו את כל הבדיקות הנדרשות בטרם שווקו על ידה, ובפרט כוללים תיאור המשקף באופן מדויק את טיב הנמכר.

המבקשת מעריכה את כלל הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו ללקוחות טיב טעם בעקבות התנהלותה האמורה, בסכום הנאמד עתה בכ-8.4 מיליון שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*