ייצוגית נגד חצי חינם בטענה שהרשת מוכרת בסניפיה מוצרים ארוזים ללא הפחתת משקל האריזה

לחלופין, נטען בבקשה, ברשת מפחיתים מחיר באופן חלקי בלבד ומחייבים את הלקוחות לשלם עבור אריזת הפלסטיק חסרת הערך לפי המחיר בו נמכר המוצר שרכשו

כלבו חצי חינם. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 3 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת כל בו חצי חינם. בבקשה נטען כי כל בו חצי חינם מפרה באופן בוטה את הוראות הדין עת היא מוכרת בסניפיה מוצרים ארוזים ללא הפחתת משקל האריזה, או לחלופין מפחיתה באופן חלקי בלבד ומחייבת את קהל לקוחותיה לשלם עבור אריזת הפלסטיק חסרת הערך לפי המחיר בו נמכר המוצר שרכשו.

הטעיית הלקוחות, נאמר בבקשה, נעשית בשני אופנים: הצרכנים רוכשים פחות מוצר מאשר סברו כי רכשו והם משלמים עבור אריזת פלסטיק חסרת ערך, מחיר יקר בהתאם למוצר שבחרו לרכוש.

לטענת המבקש, עמרי בן דוד, אין מדובר בתקלה נקודתית או חד פעמית אלא בהתנהלות שיטתית, וכמו כן אין המדובר על מוצר בודד או יחיד אלא מוצרים רבים, אינספור מוצרי בשר ועוף ארוזים מראש, אשר לגביהם כל בו חצי חינם אינה מפחיתה את משקל האריזה. בנוסף, פיצוחים, אוכל ביתי וחמוצים הנארזים בעת ביצוע הרכישה בדוכן עצמו ואשר לגביהם כל בו חצי חינם אמנם מפחיתה את משקל האריזה, אולם לא את המשקל המלא של האריזה אלא רק את חלקו.

עוד טוען המבקש, כי בחלק ניכר מסניפי כל בו חצי חינם אין על גבי מוצרי הבשר והעוף הארוזים מראש, המוצגים למכירה במקפיא, כל סימון מהו משקלו של המוצר ומהו מחירו. בסמוך למוצר מוצב שלט המציג את המחיר לקילו בלבד. זאת, באופן שהצרכן מגלה את משקלו של המוצר וכפועל יוצא את מחירו רק בעמדת הקופאית, לאחר שהיא שוקלת את המוצר ומחשבת את מחירו – התנהלות המהווה הפרה של הוראות הדין.

לדברי המבקש, התנהלות זו גורמת לצרכן נזק ממוני המצטבר לנזק משמעותי עת הוא משלם עבור אריזת פלסטיק זולה מחיר שווה ערך לבשר יקר או פיצוחים שמחירם לעתים יקר משל הבשר, והכול בהתאם לסוג המוצר שהחליט לרכוש.

תגובת חצי חינם לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*