ייצוגית נגד חצי חינם בטענה להטעיה צרכנית במשקל הקרקרים של לחמית

לדברי המבקש, חצי חינם מציעה לצרכן את המוצר קרקרים מסוג "לחמית" מתוצרת אסם במשקלים שונים במסגרת מכירה אחת וכוללת, בלי לציין את המחיר ליחידת מידה, ובלי שפורטו המחירים השונים של הלחמית ליחידת מידה, ומבלי שצוין כי המדובר במשקלים שונים של הלחמית

חצי חינם. צילום: דוד שי, ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5.66 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת הסופרמרקטים כל בו חצי חינם בטענה להטעיה צרכנית. זאת, בכך שחצי חינם מציעה לצרכן את המוצר קרקרים מסוג “לחמית” מתוצרת אסם במשקלים שונים במסגרת מכירה אחת וכוללת, מבלי לציין את המחיר ליחידת מידה, ומבלי שפורטו המחירים השונים של הלחמית ליחידת מידה, ומבלי שצוין כי המדובר במשקלים שונים של הלחמית.

המבקש אריה ערמון טוען עוד, כי חצי חינם מציעה לחמית במשקל מסוים, וכי לאחר הרכישה מגלה הצרכן להפתעתו הרבה כי רכש את הלחמית במשקל מופחת ממשקל הלחמית בפועל.

לטענת המבקש, הצעת מוצרים למכירה מבלי שצוין מחירם ליחידת מידה ו/או במשקל גבוה מהמשקל בפועל מהווה הפרה בוטה של תקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה) ומטרותיהן, תוך הטעיית הצרכן ופגיעה באוטונומיה הצרכנית שלו.

בבקשה נאמר, כי ציון המחיר ליחידת מידה נועד להקל על הצרכן לערוך השוואת מחירים בין המוצרים, באמצעות צמצום נתוני המחיר להשוואה בעת רכישת מוצרים באריזות שונות ו/או במשקלים שונים של לחמית.

חצי חינם נטען בבקשה אף חטאה כפליים כאשר לא דאגה להפריד בין המשקלים השונים של הלחמית, ומכרה אותם כמקשה אחת בתוך עגלה אחת, כך שהצרכן לא יוכל להבחין במשקלים השונים של הלחמית.

בבקשה נטען, כי אופן הצעת המכירה כפי שבוצע על ידי חצי חינם בסניפיה השונים, הן כאשר הציגה מחיר שגוי ואחיד ליחידת מידה של הלחמית, והן כאשר לא הציגה כלל את המחיר ליחידת מידה, מנע מהצרכנים לא רק להבחין במשקלים השונים של הלחמית, אלא יתירה מכך – במחיר השונה של הלחמית פר מידה. זאת מאחר שבמחדליה עת נמנעה מלציין את מחירם השונה של הלחמית ליחידת מידה, היא השמיטה למעשה את הבסיס להשוואה בין המארזים השונים של הלחמית שמידתם שונה האחת מהשנייה, ומנעה מהצרכן את היכולת או לפחות הקשתה עליו עד מאוד להשוות בין המחירים השונים של הלחמית ליחידת מידה.

תגובת חצי חינם לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*