ייצוגית נגד חצי חינם בטענה להטעיה צרכנית במוצרי רוטב עגבניות

על פי הבקשה, חצי חינם מציגה ומוכרת מוצרי "רסק עגבניות" למרות שכלל אין מדובר ברסק עגבניות, לנוכח רכיבי המוצר ובפרט כמויות הסוכר הגבוהות שבו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 2.2 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בפתח תקוה כנגד רשת המרכולים חצי חינם בטענה להטעיה צרכנית.

המבקש הדר לוי מייחס לחצי חינם הפרה של החוק בשני נדבכים שונים. נדבך ההפרה הראשון עוסק במצג שווא אותו מציגה חצי חינם לצרכניה ביחס להצגת מוצרים מסוג “רוטב עגבניות” כמוצרי “רסק עגבניות”. כל זאת, תוך ניסיון מכוון להטעות את ציבור צרכניה.

כך לדוגמה, על פי הבקשה, מציגה חצי חינם ומוכרת מוצרי “רסק עגבניות” למרות שכלל אין מדובר ברסק עגבניות, לנוכח רכיבי המוצר ובפרט כמויות הסוכר הגבוהות שבו. לדברי המבקש, הטעיה זו עלולה להתרחש שעה שהשלט הסמוך למוצר מציין מפורשות את המילה “רסק” וכן גם בחשבונית הרכישה מוצג המוצר כ”רסק עגבניות”.

נדבך ההפרה השני נוגע לשיטת הפעולה של חצי חינם, במסגרתה היא מוצאת לנכון מטעמים השמורים עמה שלא להציג את המחיר הכולל הסופי על מוצריה כאשר אלו נמכרים במחירי הנחה. הימנעותה מלעשות כן טוען המבקש יוצרת מצב אבסורדי בו הצרכן לא נחשף למחיר הסופי ונאלץ לבצע חישובים במטרה להיוודע למחירו הסופי של המוצר ולממש את זכותו לבצע רכישה נבונה מבוססת השוואה.

בחצי חינם בחרו לא להגיב.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*