ייצוגית נגד חברת סקובר המפעילה את תן ביס בטענה לשלילת זכויותיהם של אלפי שליחים על ידי פיצול שכרם

המבקשים טוענים, כי הנתבעת קובעת בהסכמי העבודה ובהודעות לעובדיה כי התוספות ותשלומי הבונוס אינם חלק משכרם הרגיל, לרבות לצורך הפרשות פנסיוניות ופיצויי פיטורים. תנאי זה, נטען בבקשה, שולל זכויות קוגנטיות של העובדים ואין לו כל תוקף. תגובת סקובר: סקובר אינה מנהלת את ענייני עובדיה בתקשורת

צילום מסך - דף הפייסבוק של התארגנות עובדי תן ביס

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת סקובר תל אביב המפעילה את שירות השליחים “תן ביס“, בטענה לשלילת זכויותיהם של אלפי השליחים המועסקים על ידה, על ידי פיצול שכרם באופן מלאכותי.

בבקשה נטען כי סקובר (חברה בת של חברת 10 ביס.קו.איל המפעילה מערכת לאספקת מזון המקשרת בין מסעדות לצרכנים), מסווגת חלק מהשכר כשכר יסוד או שכר שעתי, וחלק אחר מסווג כתוספות ותשלומי בונוס.

תשלומים אלה – שכר יסוד, שכר שעתי, תוספות, ותשלומי בונוס – כולם ניתנים עבור עבודה רגילה, ללא תנאי או מאמץ מיוחד, והתנהלותה זו של החברה, כך נטען, מנוגדת לדין.

לדברי המבקשים, אהרון אסטרקס, ברי דוידסון, ובנימין וייס, החברה מבינה זאת היטב, והיא מנסה להכשיר את שלילת זכויות עובדיה בחוזים. כך היא קובעת בהסכמי העבודה ובהודעות לעובדיה כי התוספות ותשלומי הבונוס אינם חלק משכרם הרגיל, לרבות לצורך הפרשות פנסיוניות ופיצויי פיטורים. תנאי זה, נטען בבקשה, שולל זכויות קוגנטיות של העובדים ועל כן אין לו כל תוקף.

בבקשה נאמר כי בחסות הפיצול הפיקטיבי של רכיבי השכר, מבצעת החברה הפרשה בחסר עבור פיצויי פיטורים ועבור זכויות פנסיוניות. כמו כן בדרך זו היא משלמת לעובדים בחסר בגין הודעה מוקדמת, ימי חופשה, פדיון חופשה, עבודה בשעות נוספות ובימי מנוחה, דמי חגים, עבודה בחג, דמי מחלה ויום בחירות.

לדברי המבקשים, התוספות ותשלומי הבונוס מהווים חלק משמעותי משכר העובדים, ולכל אחד מהם נגרם נזק של אלפי שקלים ואף יותר, והמדובר כאמור באלפי עובדים.

נוסף על כך החברה אינה מבצעת הפרשות עבור פיצויי פיטורים וזכויות פנסיוניות החל מהיום הראשון לעבודה, גם עבור עובדים שהתקבלו לעבודה כשהם מבוטחים בביטוח פנסיוני, והמדובר בהפרה בוטה של צו ההרחבה, כאשר הנזק לכל עובד עומד על אלפי שקלים.

עוד נטען בבקשה כי החברה אף מפיקה לעובדים תלושי שכר פגומים שאינם משקפים את מספר המשלוחים והתשלום אשר בוצע עבור כל משלוח.

תגובת סקובר: “סקובר אינה מנהלת את ענייני עובדיה בתקשורת. החברה תגיב בבית הדין במידה ותדרש לכך”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*