ייצוגית נגד חברת ניצן מותגי מזון בטענה שמכרו מוצר “המתחפש” לחרדל אמיתי

לדברי המבקש, בדיקה ברשימת הרכיבים של המוצר העלתה כי הוא עשוי מ-13-18% זרעי חרדל, בעוד מוצרים דומים מכילים כמויות נכבדות אף יותר המגיעות ל-30%. הוא סבור כי את המוצר האמור אותו הוא רכש, יש לכנות ולהציג לכל היותר כ"ממרח חרדל" ולא כחרדל מובחר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה להטעיה צרכנית, הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד חברת ניצן מותגי מזון ומשקאות מטירת הכרמל, היבואנית הרשמית של טבסקו, בראג, קטשופ ווסט אמריקאי, רד גולד, מבשלת קארלסברג, משקאות חריפים גרמניים ברנזן ועוד.

בבקשה שהגיש אלעד זאבי, תושב תל אביב, נאמר כי החברה השולטת באופן בלעדי בדרך בה מוצג המוצר לצרכן, וזאת בין היתר באמצעות אריזתו, בוחרת להציג לצרכנים מוצר שאינו חרדל כלא פחות מ-“חרדל” ו/או “חרדל פרימיום” ו/או “חרדל אמיתי” ו/או “חרדל מובחר” לכל דבר ועניין. זאת, למרות שהמוצר אינו עומד בדרישות הבסיסיות ובסטנדרטים המינימליים הקבועים בצו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון), ולפיכך הוא אינו “חרדל” כלל ואסור לכנותו כך.

בבקשה נטען, כי מדובר במוצר נחות המוצג ב”תחפושת” של חרדל בשעה שהוא עשוי משיעור דל ומועט של רכיב החרדל הנמוך מהשיעור המינימלי החוקי על פי הדין. המבקש מציין כי לאחר שטעם את המוצר שרכש ברשת טיב טעם, הוא חש בטעם ובמרקם השונים ופחות הולמים את אלו האופייניים לחרדל.

לדבריו בדיקה ברשימת הרכיבים של המוצר העלתה כי הוא עשוי מ-13-18% זרעי חרדל, בעוד מוצרים דומים מכילים כמויות נכבדות, יותר מכפולות מכך, המגיעות ל-30%.

המבקש סבור כי את המוצר האמור אותו הוא רכש, יש לכנות ולהציג לכל היותר כ”ממרח חרדל”. הוא מצין כי לא בכדי יצרנים, יבואנים, ומשווקים של מוצרים דומים המכילים גרגירי חרדל בכמות הפחותה מ-18%, אינם מעזים לכנותם “חרדל אמיתי” ו/או “חרדל”, אלא “ממרח חרדל”.

ואולם לטענתו, חברת ניצן מותגי מזון ומשקאות בחרה לפעול בניגוד לדין, עת הציגה את המוצר לצרכניה כ”חרדל” ואף “אמיתי”, “מובחר” ו”פרמיום”, על מנת שהצרכן יוטעה להסיק כי המוצר עומד בסטנדרט הגבוה השמור למוצר זה, ובכך עברה החברה על איסור ההטעיה במוצרים ארוזים מראש הקבוע בתקן הישראלי הרשמי של “סימון מזון ארוז מראש”.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*