ייצוגית נגד חברת אינגליש קייק בטענה שלא שילמה לעובדיה בגין דמי הבראה ולא הפרישה לפנסיה

אינגליש קייק: החברה דוחה מכל וכל את הטענות המיוחסות לה בכתב התביעה ותשיב להן בהרחבה בבית הדין. המבקשת ובא כוחה, ולא החברה, פעלו ב"שיטת מצליח", כאשר הגישו תביעה ייצוגית שאין לה כל בסיס עובדתי או אחר

צילום: google street view
צילום: google street view

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כנגד חברת אינגליש קייק מירושלים לייצור, שיווק, ומכירת מוצרי מאפה, ואף מפעילה בתי קפה, בטענה לאי תשלום לעובדיה בגין דמי הבראה ואי הפרשות לפנסיה. המבקשת רחל בהרי מירושלים, סטודנטית להוראה, מועסקת אצל החברה כמוכרת בסניף ברחוב אגריפס בעיר, החל מחודש אפריל 2015. זאת, לטענתה, בתנאי העסקה פוגעניים בניגוד להוראות החוק וצווי ההרחבה.

לדברי המבקשת מלבד הפגיעה בשכרם של עובדיה ובזכויותיהם הסוציאליות חשפה החברה את עובדיה לסכנה, שכן הם אינם מכוסים בביטוח פנסיוני כדין על כל המשתמע מכך. למיטב ידיעתה של המבקשת התנהלותה זו של החברה שהעסיקה את עובדיה בתנאי העסקה פוגעניים, הינה התנהלות קבועה, ובקשתה זו באה לתקן מצב זה ולהביא לחיובה לשלם לעובדיה שהועסקו על ידה במהלך שבע השנים האחרונות את הרכיבים של דמי הבראה ואי הפרשות לפנסיה.

לטענת המבקשת, באמצעות עו”ד אברהם ביטון, חברת אינגליש קייק הפרה את זכויות עובדיה כאילו היו נייר הנזרק לאחר השימוש, ולמעשה פעלה לפי שיטת מצליח, שכן היא “חסכה” על גב העובדים מיליוני שקלים מדי שנה כאשר פעלה בצורה זו ולא שילמה להם דמי הבראה ולא הפרישה לקרן פנסיה.

המבקשת מציינת, כי בהתאם לפרטים שנמסרו לה על ידי החברה, הרי שהיא מעסיקה כ-130 עובדים כעת מלבד כ-240 עובדים שעבדו בחברה בשבע השנים האחרונות, ובית הדין מתבקש לחייב את החברה לשלם לכל העובדים הללו את רכיבי דמי ההבראה ואי ההפרשות לפנסיה, בסכום מצרפי מוערך של 13.3 מיליון שקל.

תגובת אינגליש קייק: “החברה דוחה מכל וכל את הטענות המיוחסות לה בכתב התביעה ותשיב להן בהרחבה בבית הדין. המבקשת ובא כוחה, ולא החברה, פעלו ב’שיטת מצליח’, כאשר הגישו תביעה ייצוגית שאין לה כל בסיס עובדתי או אחר, כפי שיתברר בהמשך”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*