ייצוגית נגד זנלכל (יכין) בטענה להטעיית הציבור לגבי תכולת הממתיק המלאכותי במשקה סירופ “מיצמיץ”

נטען כי עיון ברשימת הרכיבים של סדרת משקאות הסירופ "מיצמיץ" מגלה שכל המוצרים מכילים את הרכיב סוכרלז E-955, שהוא ממתיק מלאכותי המתוק פי 600 מסוכר, וכי צריכתו היומית מוגבלת ל-5MG פר קילוגרם ליום, כשהמשמעות היא כי המוצר מכיל הן כמות רבה של סוכר והן כמות רבה של ממתיק מלאכותי. תגובת זנלכל: במוצר שלנו 33% פחות קלוריות לכוס, תודות לממתיק המלאכותי שמצוין במדויק על האריזה - החברה תשקול להגיש תביעה נגדית

בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בהיקף מצרפי מוערך של 3 מיליון שקל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד יצרנית המזון חברת זנלכל מאלון תבור, הידועה בשם המותג יכין. בבקשה נאמר, כי שוק משקאות הסירופ בישראל נשלט על ידי שתי יצרניות מובילות: הראשונה, חברת אסם (ויטמינצ’יק) ואילו השנייה הינה חברת זנלכל (מיצמיץ),וכי שתי החברות הללו מציעות סירופ בטעמים ובנפחים זהים, והמדובר במוצרים דומים מתחרים. ברם, לטענתו, מקום בו חברת אסם פועלת בהגינות ועל פי דין, בחרה זנלכל לפעול תוך הטעיית הציבור ובאופן הגורם לתחרות בלתי הוגנת.

מיצמיץ
מיצמיץ

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]בבקשה נטען, כי על גבי המוצר של זנלכל מציינת החברה ברחל בתך הקטנה כי ניתן להפיק מהמוצרים “60% יותר משקה מהמתחרה המוביל” וכן, כי הם מופחתי קלוריות – “מופחתי קלוריות 33% פחות סוכר”. בה בעת בה בחרה זנלכל להדגיש באופן מובלט וקיצוני את “יתרונות” המשקה, היא נמנעה מלגלות את ה”פלא הטכנולוגי” שבזכותו מושג “הישג” מפוקפק זה.

בבקשה נאמר, כי עיון ברשימת הרכיבים של סדרת המשקאות “מיצמיץ” של זנלכל מגלה, כי כל המוצרים מכילים את הרכיב סוכרלז E-955, שהינו ממתיק מלאכותי המתוק פי 600 מסוכר, וכי צריכתו היומית מוגבלת ל-5MG פר קילוגרם ליום. משמעות הדבר, נאמר בבקשה, כי המוצר אותו משווקת זנלכל מכיל הן כמות רבה של סוכר והן כמות רבה של ממתיק מלאכותי.

לטענת המבקש, יונתן ישראלי, באמצעות עו”ד דוד אנגור, בהסתירה את התפקיד הטכנולוגי של הממתיק המלאכותי שהוסף למוצר מטעה זנלכל את ציבור הצרכנים וגורמת לביצוען של עסקאות לא כלכליות. בנוסף, בהתנהלותה זו פוגעת זנלכל באוטונומיית הפרט של הצרכן ביחס לחומרים אותם הוא צורך ומכניס לגופו ובזכותו לקבלת מידע מלא, מקיף ומפורט על אודות הרכיבים שבמוצרים אותם הוא רוכש, ובמיוחד מקום בו המדובר בצריכת ממתיק.

עוד נטען בבקשה, כי בהתנהלותה זו יוצרת זנלכל לעצמה יתרון בלתי הוגן מול יצרניות הוגנות שבחרו בפתרונות איכותיים או קשים יותר, כגון מוצרים דומים ללא ממתיקים מלאכותיים ו/או למצער, יצרניות המציינות על פי דין את תפקידו הטכנולוגי של מספר ה-E המצוין ברשימת הרכיבים. לדברי המבקש, זנלכל רוצה להשתמש בממתיק מחד גיסא ולהסתיר מהצרכן כי אין המדובר במזון המכיל ממתיק מלאכותי מאידך גיסא. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

תגובת חברת זנלכל: “הנושא יידון בבית המשפט. במוצר שלנו 33% פחות קלוריות לכוס, תודות לממתיק המלאכותי שמצוין במדויק על האריזה. בנוסף ניתן להפיק מכל ליטר בקבוק של סירופ מיצמיץ 60% יותר משקה סופי (או 60% יותר כוסות). כל הנתונים נכונים ואנחנו גאים בפיתוח המוצר. ברור כי בליטר סירופ יש יותר סוכר וממתיק אבל יש 33% פחות בכוס של משקה סופי. החברה תשקול להגיש תביעה נגדית”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*