ייצוגית נגד החברה המפעילה את KFC בטענה שהרשת מגדילה את הארוחות באופן חלקי בלבד בתוספת תשלום

לטענת המבקש אמורה להיות הגדלה הן של התוספת למנה העיקרית והן של השתייה, כאשר בפועל מגדילים חלקית בלבד - את התוספת בלבד. המבקש מדגיש כי הוא אינו טוען שהרשת פועלת במזיד, אך ללא ספק לקוחותיה נפגעים מהכשלים במערכת התמחור

רשת KFC

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א כנגד חברת סמארט סרוויס קי אנד קי המפעילה בישראל את רשת מסעדות המזון המהיר האמריקאית KFC  (קיי אף סי) המתמקדת בהגשת בשר עוף מטוגן. זאת, בטענה להטעיית לקוחותיה עת היא מחייבת אותם בתוספת תשלום עבור הגדלת ארוחות (הגדלה הן של התוספת למנה העיקרית והן של השתייה), כאשר בפועל היא מגדילה חלקית בלבד (הגדלה של התוספת בלבד).

לדברי המבקש ראובן גוונדשניידר, הוא רכש בשתי הזדמנויות שונות, באמצעות עמדה אינטראקטיבית, שתי ארוחות בקופות הרשת באשדוד ובראשל”צ, וכי אף ששילם עבור הגדלת הארוחות, רק התוספת של הצ’יפס הוגדלה ואילו השתייה לא הוגדלה כלל (המנה העיקרית בארוחות לא משתנה כאשר מגדילים את הארוחות).

המבקש סבור כי אלו הם רק חלק מהמקרים בהם לקוחות הרשת משלמים תוספת מחיר למרות שיכלו ליהנות מאותה הארוחה בדיוק במחיר נמוך יותר, וכי לא מן הנמנע כי ישנם מקרים נוספים אשר לא זוהו על ידו.

לדבריו, קיימים מקרים רבים נוספים בהם לקוחות הרשת נפגעו מתשלום עבור הגדלת הארוחות, בעוד הרשת הגדילה חלקית בלבד את הארוחה (הגדלה של השתייה בלבד או התוספת בלבד) למרות שגבתה תוספת מחיר עבור הגדלת השתייה והתוספת.

המבקש מדגיש כי הוא אינו טוען שהרשת פועלת במזיד, אך ללא ספק לקוחותיה נפגעים מהכשלים במערכת התמחור שלה.

בית המשפט מתבקש בנוסף לפיצוי הלקוחות בגין הטעייתם הצרכנית, לחייב את הרשת לגבות במקרים בהם מבוצעת הגדלה חלקית בלבד (רק של התוספת) רק את החלק היחסי עבור ההגדלה החלקית ולציין מפורשות כי תוספת התשלום היא עבור מרכיב אחד בלבד ולא עבור שניים. בנוסף להפחית את התשלום עבור הגדלת הארוחות כאשר משלמים עבור הגדלת ארוחה הכוללת שתייה השונה משתייה המוגשת בכוס, כאשר בפועל מתבצעת הגדלה חלקית בלבד.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*