ייצוגית נגד דור אלון ניהול מתחמים בטענה להטעיה צרכנית בהקשר לחוק הפיקדון

הבקשה היא בטענה שהחברה מציגה את מכלי המשקה ללא צירוף סכום הפיקדון בגובה 30 אג' ותוך גביית הפקדון ללא הרשאה וידיעת הצרכן

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 2.3 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד דור אלון ניהול מתחמים קמעונאיים, בטענה להטעיה צרכנית. זאת בכך שהיא מציגה מוצרי מכלי משקה ללא צירוף סכום הפיקדון בגובה 30 אג’ ותוך גביית הפקדון ללא הרשאה וידיעת הצרכן.

כך נאמר בבקשה שהוגשה על ידי משה נפתלי כי מחיר מיכל משקה מים מינרליים נביעות בנפח 500 מ”ל מוצג לצרכנים על ידי דור אלון במחיר של 3.60 שקל ליחידה, ועל מדפי מכלי המשקה אין זכר למחיר אחר או לתוספת מחיר כלשהי.

ואולם באחת הפעמים לאחר שרכש את המוצר האמור ובדק את הקבלה, הוא נדהם לגלות בה שורה נוספת של חיוב 30 אג’ עבור פיקדון, כך שנגבתה ממנו ביתר וללא כל רשות סכום סופי של 3.90 שקל במקום 3.60 שקל כמובטח.

לטענת המבקש, מדובר בחיוב יתר אסור שזכרו לא בא כלל בעת ביצוע העסקה. לדבריו ברשותו סרטונים המראים כי מכלי המשקה מוצגים במחיר זה, כך שדור אלון לא תוכל לטעון כי מדבקת המחיר הוחלפה שלא על ידה.

המבקש מציין, כי מספר רשתות שיווק חטאו בכך שהציגו מחיר לצידו כיתוב “לא כולל פיקדון”, בעוד שבמקרה הנדון דור אלון אינה כותבת דבר על אודות פיקדון כלשהו ומציגה מחיר נמוך ולא נכון של המוצר.

תגובת הנתבעת: “דור אלון תבחן את כתב התביעה ככל שיגיע ותגיב – אם וככל שיידרש, בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*