ייצוגית נגד אסם בטענה להטעיה צרכנית בנוגע ליבוא וסימון קפסולות הקפה של חברת סטארבקס

לטענת המבקשים, כאשר אסם סימנה את המוצרים כנטולי קפאין בזמן שאלו הכילו קפאין - היא גרמה לצרכניה המעדיפים שלא לצרוך קפאין, כן לצרוך קפאין בניגוד לרצונם וידיעתם, פגעה בהעדפתם וברצונותיהם וסיכנה אותם באופן ממשי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת אסם תעשיות מזון בטענה להטעיה צרכנית. זאתף בכל הנוגע לקפסולות הקפה של חברת סטארבקס העולמית המיובאות על ידה ואשר סומנו כנטולות קפאין כאשר בפועל הכילו קפאין, בהתאם להודעתה של אסם מסוף חודש אפריל.

בהודעה האמורה נאמר כי אסם נסטלה מבקשת ליידע את הציבור על כך שבחלק מאריזות קפסולות קפה אספרסו קלוי וטחון סטארבקס – place pike, נמצאה תקלת סימון על גבי האריזה – מוצר שמכיל קפאין סומן בטעות כנטול קפאין.

לדברי מגישי הבקשה, שחר גבע ואורן חכם, המדובר במוצרים הנמכרים בישראל במאות אלפי יחידות, הנצרכים על פי רוב על ידי אנשים המעדיפים לשתות קפה ללא קפאין, הן מסיבות של העדפה צרכנית, והן מסיבות בריאותיות, כמו גם מסיבות רפואיות מניעתיות.

לטענתם, עת סימנה אסם את המוצרים כנטולי קפאין בזמן שאלו דווקא כן הכילו קפאין הרי שהיא גרמה לצרכניה המעדיפים שלא לצרוך קפאין, כן לצרוך קפאין בניגוד לרצונם וידיעתם, פגעה בהעדפתם וברצונותיהם שלא לצרוך קפאין וסיכנה אותם באופן ממשי בפגיעה בריאותית ורפואית.

עוד נטען בבקשה כי אסם ידעה כבר ימים אחדים טרם פרסום הודעתה על כך שהמוצרים שהכילו קפאין סומנו כמוצרים שאינם מכילים קפאין, ואולם היא בחרה להחריש ולהימנע מלהודיע על כך לציבור הצרכנים עד למועד פרסום הודעתה, ובכך סיכנה עוד עשרות אלפי צרכנים אשר צרכו את מוצריה בימים אלו ואשר עלולים היו ועודם עלולים לחלות כתוצאה מצריכת מוצרים המכילים קפה. אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את אסם לפצות את צרכניה בגין הנזק בלתי ממוני הבא לידי ביטוי בחרדה, דאגה, ועוגמת נפש, ובגין הנזק הממוני שהינו מחירי המוצרים, וזאת בסכום מצרפי המוערך על ידי המבקשים ב-15 מיליון שקל.

תגובת אסם: “אסם-נסטלה טרם קיבלה לידיה את התביעה. לאחר שתקבלה, תלמד אותה ותשיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*