ייצוגית הוגשה נגד נטו מלינדה ורשת ויקטורי בטענה למכירת בשר בקר טחון טרי מיובא במחיר מופקע

בבקשה נאמר, כי עניינה בהפרה מגמתית מצד נטו מלינדה וויקטורי של הוראות המכרז שפורסם על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2020 לייבוא בשר בקר טרי בהטבה של פטור ממכס, המותנית בהתחייבות למחיר מקסימלי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת נטו מלינדה סחר ורשת המרכולים ויקטורי בטענה למכירת בשר בקר טחון טרי שיובא לישראל על ידי נטו מלינדה במחיר מופקע, שלא כדין, על חשבון ציבור הצרכנים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי עניינה בהפרה מגמתית ובוטה מצד נטו מלינדה וויקטורי של הוראות המכרז שפורסם על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2020 לייבוא בשר בקר טרי בהטבה של פטור ממכס המותנית בהתחייבות למחיר מקסימלי. זאת, במטרה להביא להפחתת המחיר לצרכן של בשר בקר טרי טחון המיובא מחו”ל, ולהגביר את התחרות בשוק הבשר ולהביא להוזלת המחירים לצרכן.

בבקשה מצוין, כי נטו מלינדה זכתה במכרז האמור על סמך המחיר המקסימלי לו התחייבה למכור לצרכנים באמצעות הסכמיה עם קמעונאיים של בשר בקר טרי טחון – 32 שקל לק”ג. רשת ויקטורי, נאמר בבקשה, התקשרה בהסכם עם נטו מלינדה והתחייבה למכור את הבשר המיובא הטרי הטחון לצרכני במחיר שלא יעלה על המחיר המקסימלי.

ואולם, נטען בבקשה, כי חרף התחייבויותיהן של נטו מלינדה וויקטורי ועל אף המשבר הקשה הפוקד בשנת 220 את אזרחי ישראל עקב התפרצות מגפת הקורונה, הן פשוט “מצפצפות” על הוראות המכרז ומפרות באופן בוטה את הוראותיו.

כך טוען המבקש עו”ד מיכאל הלחמי, כי על פי בדיקותיו החוזרות ונשנות מוכרת יקטורי בסניפיה השונים את הבשר הבקר הטרי הטחון אשר יובא ישראל על ידי נטו מלינדה במחיר העולה על המחיר המקסימלי לו התחייבו במכרז. זאת, לטענתו, תוך גריפת רווחים פסולים ואסורים לכיסיהן על חשבון ציבור הצרכנים אשר אמור היה ליהנות מהפחתת המחירים לה התחייבו נטו וויקטורי מראש במסגרת המכרז.

מויקטורי נמסר כי כל המוצרים מושאי ההליך הייצוגי, אינם רלוונטיים לפיקוח.

מנטו מלינדה לא נמסרה תגובה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*