ייצוגית בהיקף 4.2 מיליון שקל הוגשה נגד משקאות חינאוי בטענה להפרת חוק הפיקדון על מכלי משקה

לטענת המבקש, הוא רכש משקאות באחת מחנויות החברה, ולאחר מכן ניסה להחזיר בה את המכלים, אולם על אף שהחברה הייתה מחויבת לקבל ממנו את המכלים ולשלם לו בעדם, סירבו עובדי החנות לבקשתו בטענה לפיה החנות מקבלת מכלי משקה מסוג אחד בלבד

חינאוי ג'ורג' משקאות. צילום מסך אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 4.2 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת משקאות חינאוי ג’ורג’ חנויות (2004) מיפו המפעילה חנויות לממכר משקאות אלכוהוליים (משקאות חריפים, יינות, בירות ועוד), משקאות קלים, ומשקאות אנרגיה. זאת בטענה להפרת חוק הפיקדון על מכלי משקה, המחייב בתי עסק לקבל מצרכנים מכלי משקה מסוגים שונים ולשלם להם בעדם את סכום הפיקדון המצוין עליהם.

לטענת המבקש, אלעד רבין מלכה, הוא רכש משקאות באחת מחנויות החברה, ולאחר מכן ניסה להחזיר בה את המכלים שבהם נמכרו, כמו גם מכלי משקה אחרים. ואולם על אף שהחברה הייתה מחויבת לקבל ממנו את המכלים ולשלם לו בעדם, סירבו עובדי החנות לבקשתו בטענה לפיה החנות מקבלת מכלי משקה מסוג אחד בלבד( בקבוקי בירה בנפח חצי ליטר), ולא ניתן למחזר בה מכלים כמו אלו שבהם הוא החזיק.

לדברי המבקש, בעקבות האירוע הוא פנה לבדוק את הנעשה בחנויותיה האחרות של החברה וגילה, לטענתו, כי היא מפרה באופן שיטתי את הוראות חוק הפיקדון על מכלי משקה בכל חנויותיה.

לטענתו, התנהלות החברה בכל הנוגע לקבלת בקבוקים למחזור היא בלתי חוקית בעליל ומזיקה לציבור במגוון דרכים, ובנוסף, התנהלותה מהווה התעשרות שלא כדין על חשבון ציבור הצרכנים.

תגובת משקאות חינאוי לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*