ייצוגית בהיקף 3 מיליון שקל נגד חברת בני ג’ורג’ שוקחה על שיווק מותג אורז כמוצר איכותי

אורז בסמטי שוקחה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 3 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת בני ג’ורג’ שוקחה מחיפה, אחת החברות הגדולות והמובילות לייבוא ושיווק מזון. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי שלווה ג’ין, הטוענת כי רכשה וצרכה את המוצר של החברה “אורז בסמטי חום” מתוך אמונה כי המדובר באורז העולה באיכותו על מוצרי אורז מתחרים, וזאת לאור הבטחות החברה המובאות באתר האינטרנט שבניהולה והמודגשות על אריזת המוצר.

לדבריה על חזית אריזת המוצר “אורז בסמטי חום” נכתב באופן מודגש ומובלט כי הוא מוצר יוקרתי, איכותי, וייחודי ואולם בעת שצרכה מהמוצר היא חשה כי איכותו דווקא איננה עולה על מוצרים אחרים שהיא מכירה, והרגישה כי בפועל המוצר איננו יוקרתי, ייחודי, או עולה באיכותו על מוצרים מתחרים הנמכרים אף במחירים זולים יותר.

לטענתה היא ערכה השוואה עם מוצרים אחרים וגילתה כי במוצרים מתחרים אין כל ציון בדבר איכות, ייחודיות, וכדומה ומכאן התעורר אצלה החשד, כי כל הנראה אין בכלל אמות מידה קבועות בדין המגדירות רמות שונות של איכויות אורז.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד גולן נפתלי נאמר, כי המבקשת הבינה כי הוטעתה כאשר המוצר הוצג לה כאיכותי וייחודי באופן שהשפיע על החלטתה הצרכנית והכשיל אותה מלבצע קנייה חכמה ומשלמת המתאימה לצרכיה. לטענתה, המתחרים של חברת בני ג’ורג’ שוקחה מסמנים את מוצריהם בהתאם לתקן ולא מבטיחים תכונות איכות כלשהן, ועל כן החברה משחקת שלא לפי כללי המשחק ופוגעת בתחרות ההוגנת על כיסו של הצרכן, עת היא מבטיחה הבטחות אסורות הגורמות לצרכן להעדיף את המוצר שלה על פני מוצר אחר שאיכותו איננה פחותה מהמוצר שלה.

לדברי המבקשת, חברת בני ג’ורג’ שוקחה מייבאת ומשווקת ללקוחותיה מוצר אורז הנושא מצגי איכות, בניגוד לאיסור שבתקן הישראלי הרשמי, וכל זאת למרות שהתחייבה פעמיים בפני בתי משפט שונים, בעקבות שתי בקשות לאישור תביעה ייצוגית בעניין זה שהוגשו כנגדה, כי תחדל מלשווק מוצרי אורז הנושאים תוארי איכות וייחוד, והתחייבויותיה אף קיבלו פעמיים תוקף של פסק דין.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*