ייצוגית: אריזות אינן אמורות להיכלל במשקל הנקי של המוצרים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 8 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מפגש היצירה, שעניינה בטענה למכירת אוכל מוכן בלי להפחית את משקל האריזות (קופסאות הפלסטיק) ממשקלם של המוצרים, ובאופן זה נמכרת למעשה לצרכן האריזה במחיר היקר בו נמכר המוצר עצמו

קייטרינג - היצירה אתר החברה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 8 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מפגש היצירה מפתח תקוה. החברה נוסדה בשנת 1995 והיא מפעילה מסעדה לצד מעדנייה גדולה לממכר אוכל מוכן.

לדברי המבקש, אייל יחיאלי, עניינה של בקשתו הוא במנהגה של החברה למכור אוכל מוכן ללקוחותיה מבלי להפחית את משקל האריזות (קופסאות הפלסטיק) ממשקלם של המוצרים, ובאופן זה נמכרת למעשה לצרכן האריזה במחיר היקר בו נמכר המוצר עצמו.

אריזות, מדגיש המבקש, אינן אמורות להיכלל במשקל הנקי של המוצרים.

לדבריו נדמה לצרכן כי משקלה של האריזה זניח וכי כאשר היא נשקלת יחד עם מוצרי המזון מחירה יהיה לכל היותר מספר אגורות – ולא היא. לטענתו אין המדובר בסכום זניח בהתחשב בכך שמשקלה של קופסת הפלסטיק הוא כ-66 גרם.

כך, נאמר בבקשה, כי כאשר מניח הצרכן בתוך קופסת הפלסטיק שמשקלה 66 גרם, דברי מזון שמחירם 97 שקל לק”ג כפי שמתקיים בעניינו, הוא ישלם על קופסת הפלסטיק 6.4 שקל. כאשר הוא יניח באותה קופסה בדיוק מוצרי מזון שמחירם הוא 194 שקל לק”ג, הוא ישלם על אותה קופסת הפלסטיק סך של 12.8 שקל.

מהחברה נמסר, כי  הבעלים נמצאים בחו”ל ולא ניתן להשיג את תגובתם.

.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*