ייצוגית נגד סודה סטרים בטענה להטעיה צרכנית – אי התאמה בין הפרסום לבין המוצר בפועל

לטענת המבקש, במהלך השימוש במכשיר ההגזה הוא הבחין כי הוא נאלץ להחליף את מכלי הגז בתדירות שאינה עולה בקנה אחד עם הכנת 60 ליטר של סודה. לדבריו, כבר לאחר הכנת כמות נמוכה משמעותית של סודה, הוא נאלץ להחליף את מיכל הגז במיכל חדש על מנת לקבל משקה סודה בטעם ובמרקם להם הוא רגיל

בקבוקי סודה סטרים. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד חברת סודה סטרים ישראל בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע לאי התאמה בין הפרסום לבין המוצר בפועל. לטענת המבקש, מאיר עגר תושב גדרה, מהפרסום של סודה סטרים עולה כי התשלום הוא בגין מילוי הגז בלבד במיכל, וכי כמות הגז במיכל הגז מספיקה להכנת עד 60 ליטר סודה, כאשר הכמות תלויה ברמת ההגזה ובמכשיר הסודה. כמו כן, על גבי מיכל המילוי עצמו נרשם מפורשות 60L  באופן המבהיר כי מיכל המילוי נועד להכנת 60 ליטר של משקה סודה.

אולם, טוען המבקש, במהלך השימוש במכשיר ההגזה הוא הבחין כי הוא נאלץ להחליף את מכלי הגז בתדירות שאיננה עולה בקנה אחד עם הכנת 60 ליטר של סודה. הוא הבחין כי כבר לאחר הכנת כמות נמוכה משמעותית של סודה, הוא נאלץ להחליף את מיכל הגז במיכל חדש על מנת לקבל משקה סודה בטעם ובמרקם להם הוא רגיל.

לדברי המבקש, במענה לפנייתו אל החברה בנוגע לאי ההתאמה בין הפרסום לבין המוצר בפועל, נענה כי כמות הסודה שיוכל לקבל ממיכל הגז תלויה ברמת הגיזוז שהוא עושה, וכי ככל שבעת הכנת הסודה יבצע פחות לחיצות על מתג הגיזוז, יקבל יותר סודה.

הלכה למעשה התחוור למבקש, לטענתו, כי לא ניתן להגיע לרמת גיזוז סבירה ב-60 ליטר משקה מוגז, וכי כמות הסודה הניתנת להפקה ממיכל גז אחד היא כ-40 ליטר בלבד, כלומר 66.66% בלבד מהכמות המובטחת על ידי סודה סטרים, דהיינו מדובר בגריעה מהותית של לא פחות משליש מכמות הפקת הסודה אשר הוגדרה על ידי החברה כניתנת להכנה באמצעות מיכל המילוי.

לדברי המבקש, סודה סטרים מודה בפה מלא כי בניגוד לפרסומיה ולפיהם מיכל המילוי מסוגל להפיק כמות של “עד 60 ליטר סודה”, הרי שבפועל ידוע לה היטב כי הוא איננו מסוגל להפיק כמות זו של סודה (כתלות, לטענתה, במכשיר וברמת הגיזוז).

תגובת סודה סטרים לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*