יומנגס נתבעת על הפרת זכויות יוצרים עקב שימוש בשם “השמנמן המתמיד” למועדון החברים שלה

לטענת התובעת, השם הוא תוצר של השקעה מקורית, חשיבה יצירתית ופרי עמלה בלבד, שנוצר באופן אישי ובלעדי על ידה וכי הרעיון נגזל ממנה תוך זלזול בוטה בה, ונעשה ברעיון ובתוצריו שימוש ללא מעצורים מצד הנתבעת. תגובת יומנגס: החברה תלמד את הדברים לעומקם ותשיב לכל הנדרש בבית המשפט

מועדון השמנמן המתמיד. צילום מסך
מועדון השמנמן המתמיד. צילום מסך

חברת יומנגס, המפעילה רשת מסעדות המתמחה במנות המבורגר, נתבעת לפצות בסכום של 500 אלף שקל את עדי לזובסקי, המעידה על עצמה כמפיקת אירועים והעוסקת בתחום קידום מותגים. זאת, בטענה להפרה בוטה וגסה של זכויות יוצרים.

לדברי התובעת היא העלתה בפני הנתבעת, אצלה הועסק בעלה כשף, את הרעיון להקמת מועדון חברים של הנתבעת תחת השם: “השמנמן המתמיד”, והנתבעת הבהירה לה כי היא מעוניינת בקשר עסקי עמה ונתנה לה אור ירוק לתחילת העבודה לשיווק החברה על ידי הכנת תכנית לשיפורים ואסטרטגיה שיווקית.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, באמצעות עו”ד זיו און, נטען כי מיד לאחר פיטורי בעלה של התובעת מעבודתו אצל הנתבעת, העלתה הנתבעת לדף הפייסבוק שלה את השם: “השמנמן המתמיד – מועדון חברים” ופתחה את מועדון החברים אשר אותו הגתה התובעת, ללא קבלת אישורה וללא מתן תשלום על עבודתה.

לטענת התובעת, השם הוא תוצר של השקעה מקורית, חשיבה יצירתית ופרי עמלה בלבד, שנוצר באופן אישי ובלעדי על ידה וכי הרעיון נגזל ממנה תוך זלזול בוטה בה, ונעשה ברעיון ובתוצריו שימוש ללא מעצורים מצד הנתבעת.

לדברי התובעת, מועד תחילת ההפרה של זכויות היוצרים על ידי הנתבעת הוא מהיום בו נעשה שימוש לראשונה בביטוי “השמנמן המתמיד”, וכי הנתבעת הפרה זכויות יוצרים תוך שימוש שלא כדין וללא הרשאה בזכויות החומריות והמוסריות ובביטוי אשר בא לעולם על ידי פרי עמלה הרוחני. עוד נטען בתביעה, כי הנתבעת עשתה שימוש מסחרי מתמשך ומאסיבי בביטוי זה, אשר נוצר באופן אישי על ידי התובעת, והתעשרה על חשבונה שלא כדין.

תגובת יומנגס: “החברה קיבלה את התביעה ותלמד את הדברים לעומקם ותשיב לכל הנדרש בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*