טבח תובע את הקופי-בר: נפגע ברגלו מסיר שמן רותח והפך לנכה

לדברי עורך דינו של הטבח, בעקבות התאונה חש הטבח כי במסעדת קופי בר הפנו לו כתף קרה, לאחר שמעסיקיו הודיעו לו כי עקב מגבלותיו הבריאותיות אין הם יכולים להעסיק אותו יותר. מקבוצת אר.טו.אם - קופי בר, נמסר: מדובר בעובד שעבד אצלנו כחצי שנה, נפצע וטופל מאז על ידינו באופן צמוד ומסור. העובד מעולם לא פוטר

הקופי בר. מקור: אתר המסעדה

טבח תובע את הקופי-בר לאחר שהוציא מזון מהמקררים אל מטבח המסעדה, טבל את רגלו בסיר שמן רותח – והפך לנכה. בתביעה, אותה הגיש עוה”ד אלי פיס, נטען כי הטבח, תושב תל אביב כבן 34 שעבד במסעדת קופי בר, התבקש להוציא מחדר הקירור של המסעדה מיכלי מזון. על פי התביעה, בעודו צועד לאחור כשידיו עמוסות במיכלי מזון, נכנסה רגלו אל תוך סיר מלא בשמן רותח, שהונח על ידי אחד מהעובדים על הרצפה בסמוך לדלת המקרר. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום ברחובות.

לעדות הטבח, הוא החל לזעוק בכאב, הובהל לבית החולים איכילוב, שם אובחנה כוויה בדרגה 2 בשוק ימין, וכוויה קשה בדרגה 3 בכף רגל ימין.

עו”ד אלי פיס. צילום: אופיר הראל

על פי כתב התביעה, הטיפול הראשוני בכוויות, שנמשך כשלושה שבועות, לא צלח, והתובע נאלץ לשוב ולהתאשפז לאורך 11 ימים נוספים באיכילוב, ומשם שוחרר למעקב ולטיפולים רפואיים.

על פי התביעה, לאחר שחרורו נאסר על התובע לדרוך על רגל ימין ולשאת משקלים וזאת לאורך כחצי שנה. כמו כן נאסר עליו לחשוף את אזורי הכוויה לשמש. כתוצאה מכך העביר התובע את יומו כשהוא כלוא למעשה בביתו  – וזאת לאורך שישה חודשים ברציפות. כתוצאה מכך, כך נטען, מצבו הנפשי התדרדר, והוא נפרד מבת זוגו זה שנים.

רופאה תעסוקתית אשר בדקה אותו קבעה כי הוא אינו כשיר יותר לעבודתו כטבח.

לדברי עורך דינו, “בעקבות התאונה חש הטבח כי במסעדת קופי בר הפנו לו כתף קרה, לאחר שמעסיקיו הודיעו לו כי עקב מגבלותיו הבריאותיות בעקבות התאונה – אין הם יכולים להעסיק אותו יותר”.

לדבריו, כתוצאה ממצבו הנפשי והפיזי המדורדר, התקשה הצעיר למצוא מקום עבודה חלופי, ופוטר שוב ושוב מארבעה מקומות עבודה שונים בהם עבד בתפקידי טבחות שונים.

לדברי עו”ד פיס, הלחצים במטבח ואווירת המתח הקבועה בעבודה מסוג זה כבר לא מתאימה למגבלותיו הפיזיות והנפשיות של מרשו, בגלל הטראומה הקשה אותה עבר.

ד”ר זיו וסרברוט, מומחה לכירורגיה אורתופדית, שחוות דעתו צורפה לתביעה, קבע כי התובע סובל מנכות אורתופדית ואסתטית בשיעור של  14.5% לצמיתות עקב התאונה.

ד”ר נחמה וייזר, מומחית בפסיכיאטריה, שחוות דעתה צורפה לתביעה, קבעה כי התובע סובל מנכות נפשית בשיעור של 20% לצמיתות.

לדברי עורך הדין,  “בקופי בר התרשלו בצורה קשה בשמירה על נוהלי עבודה ובטיחות בסיסיים הנהוגים במטבחים – וכתוצאה מכך הפך צעיר מבטיח כבן 34 לשבר כלי”. לאחרונה הוא הגיש בשם העובד תביעה נגד אר.טו.אמ קורפורשיין, החברה המפעילה את הקופי בר, ונגד חברת הביטוח שלה, לפיצויים על נזקי גוף ואובדן השתכרות עד סכום המקסימלי הקבוע בחוק (2.5 מיליון שקלים).

תגובת קבוצת אר.טו.אם – קופי בר: “מדובר בעובד שעבד אצלנו כחצי שנה, נפצע וטופל מאז על ידינו באופן צמוד ומסור. העובד מעולם לא פוטר, ואף קיבל מאיתנו תמיכה ועזרה כספית. העובד תבע את הביטוח הלאומי ואת חברת הביטוח – על מנת לקבל פיצוי כספי עקב אובדן כושר עבודה, כמקובל. מפאת כבודו של העובד איננו מעוניינים להיכנס לפרטים נוספים”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*