חצי חינם נתבעת בטענה להפרת זכויות בכך שהשתמשה בצילומי התובע ללא רשותו ובלי לתת לו קרדיט

התובע מציין כי מאמציו להגיע להסדר עם חצי חינם מחוץ לכותלי בית המשפט נפלו על אוזן ערלה ומכאן תביעתו זו לחיובה לפצותו לא הוכחת נזק בגין הפרת זכויותיו בצילומים המקוריים, ולחייבה להסיר לאלתר את כל הצילומים המפרים מהפלטפורמות השונות

כלבו חצי חינם. צילום מסך

רשת המזון הקמעונאית חצי חינם נתבעת לשלם 680 אלף שקל לשי גבריאלי מתל אביב, צלם אומנות קונספטואלית העוסק בצילום מסחרי בתחום הפרסום, האופנה, והאדריכלות.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה נאמר כי במהלך השנים 2011 עד 2014 צילם גבריאלי מוצרי צריכה רבים ומגוונים עבור אתר האינטרנט של חברת עדן טבע מרקט שהלכה בינתיים לעולמה, כאשר זכויות היוצרים וקבצי ה-RAW המקוריים נותרו בידיו.

בכתב התביעה נטען כי גבריאלי גילה כי חצי חינם עשתה שימוש בעשרות צילומים מקוריים שלו בפלטפורמות שונות המופעלים על ידה, על מנת למכור מוצרים ולקדמם. כך נטען בתביעה, כי נעשה שימוש מסחרי בצילומים במסגרת האתר של חצי חינם באינטרנט, באפליקציות ייעודיות לאפל ולאנדרואיד, בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם המופעלים על ידי חצי חינם, במודעות בנקודות המכירה, בחוברות מבצעים, ובמקומונים.

לדברי גבריאלי, סך הכול עשתה חצי חינם שימוש ב-216 תמונות מפרות לכל הפחות ללא רשותו ומבלי לתת לו קרדיט כלשהו. בתביעה נאמר כי חצי חינם טענה תחילה כי התמונות המפרות הגיעו לידיה מספקי המוצרים, ולאחר מכן טענה כי לא הוצגה לה הוכחה לפיה גבריאלי הוא בעל זכויות היוצרים בתמונות, ולקינוח טענה כי גבריאלי הפר בעצמו זכות יוצרים בכך שצילם מוצרי צריכה לא רשות יצרניהם.

לטענת גבריאלי מעשיה של חצי חינם גורמים לכך שעוסקים אחרים נמנעים מלהתקשר עמו בקשר עסקי או מסחרי, ובכך היא מונעת ומכבידה באופן לא הוגן על גישתם של לקוחות אל שירותיו.

גבריאלי מציין כי מאמציו להגיע להסדר עם חצי חינם מחוץ לכותלי בית המשפט נפלו על אוזן ערלה ומכאן תביעתו זו לחיובה לפצותו לא הוכחת נזק בגין הפרת זכויותיו בצילומים המקוריים, ולחייבה להסיר לאלתר את כל הצילומים המפרים מהפלטפורמות השונות, ולהימנע מלעשות כל שימוש בצילומיו המקוריים.

מחצי חינם לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*