ס.ח.פ בשרים עותרת נגד משרד החקלאות בשל סירוב להוסיף שחיטת צאן להיתר ההפעלה שלה

החברה מבקשת להרחיב את תחום פעילותה באופן שמפעלה העוסק בפירוק בשר בקר וכבש ואריזתו, יכלול גם שחיטת צאן, אולם החלטת המשיב - מנהל המחלקה לפיקוח על מוצרים מן החי - מונעת ממנה לקבל רישיון עסק לשחיטת הצאן על פי חוק רישוי עסקים. משרד החקלאות: השירותים הווטרינריים עמלים לילות כימים לטובת שמירה על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים

חברת ס.ח.פ בשרים המנהלת מפעל מאושר לבשר גולמי בעילוט, הגישה עתירה מינהלית נגד מנהל המחלקה לפיקוח על מוצרים מן החי במשרד החקלאות כנגד סירובו הבלתי מנומק להוסיף שחיטת צאן להיתר ההפעלה של מפעלה.

החברה מבקשת להרחיב את תחום פעילותה באופן שמפעלה העוסק בפירוק בשר בקר וכבש ואריזתו, יכלול גם שחיטת צאן, אולם החלטת המשיב מונעת ממנה לקבל רישיון עסק לשחיטת הצאן על פי חוק רישוי עסקים.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר כי שחיטת צאן היא פשוטה יותר משחיטת בקר, ובית מטבחיים לצאן הוא מתקן קטן ופשוט ביחס לבית מטבחיים לבקר. זאת תוך שמירת כל הכללים והתקנות המבטיחות כי הבשר המופק יהיה ראוי למאכל אדם, ותוך שמירת כללי הבטיחות, הגהות, והגנה על הסביבה.

לטענת העותרת, המשיב כבר הכיר במפעלה ככולל שחיטה, בכך שמינה רופא וטרינר מפקח במפעל, ועל כן היתר ההפעלה של מפעלה כולל שחיטה, שהרי אם לא כן פעל המשיב בחוסר סמכות והרופא הווטרינר שמונה למפעלה מונה שלא כדין והוא נעדר כל סמכות פיקוח שהיא.

זאת, נוכח תקנות השחיטה המסמיכות את המשיב למנות רופא וטרינר מפקח רק לבתי מטבחיים ולא לשום מפעל אחר, וכי הסמכות למנות רופא וטרינר לבצע פיקוח על מפעל בשר שאינו בית מטבחיים נתונה למנהל היחידה הווטרינרית במשרד הבריאות.

עוד טוענת העותרת, כי החלטת המשיב פוגעת בה מאחר והיא אינה מאפשרת לה להקים ולהפעיל בית מטבחיים לצאן, ועל ידי כך לפתח את עסקיה ולהשיא את רווחיה.

תגובת משרד החקלאות: “מדובר בהליך משפטי תלוי ועומד ועל כן אין באפשרותנו להתייחס לגופו של עניין. משרד החקלאות ופיתוח הכפר יציג את טענותיו בצורה מפורטת במסגרת תגובתו לבית המשפט. השירותים הווטרינריים עמלים לילות כימים לטובת שמירה על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים ללא פשרות”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*