חברת לאטי עזרא מבקשת לאכוף את ההסכם לאספקת מוצרי בשר וירקות לבתי חולים של שירותי בריאות כללית

נטען כי לפני כחודש וחצי ביטלה הכללית את ההסכם בהודעה קצרה ולקונית, ללא פירוט, נימוק או סמכות, בתום הליך בירור ושימוע בהול וקלוקל. תגובת הכללית: ההתקשרות הופסקה לאחר התראות חוזרות ונשנות ותיעוד ליקויים אשר מצאנו בביקורות שערכנו. אנו מחויבים לאספקת מוצרי מזון איכותיים העומדים בתקני הבטיחות, התברואה והכשרות

חברת לאטי עזרא מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאכוף את ההסכם האספקה שבינה לבין שירותי בריאות כללית. הצדדים, נאמר בעתירה, נקשרו בחודש ינואר בהסכם אספקה ארוך טווח לאחר הזכייה במכרז של הקופה של לאטי עזרא והחברה הבת מעדני הטלה והעגל המנהלת מפעל בשר באזור התעשייה של המועצה האזורית באר טוביה.

לדברי לאטי עזרא, אספקה של כ-30 מוצרי בשר, עוף, דגים, וירקות החלה בחודש פברואר כאשר היא מספקת לאורך כ-6 חודשים הזמנות ל-14 המרכזים הרפואיים שבבעלות הכללית, תוך ציפייה כי השקעותיה במתן השירותים לכללית תשמש לאורך חיי ההתקשרות המוסכמים, עד לחודש ינואר 2024 לכל המוקדם.

ואולם, לפני כחודש וחצי ביטלה הכללית את ההסכם בהודעה קצרה ולקונית, ללא פירוט, נימוק או סמכות. לדברי לאטי עזרא, הודעת הביטול נשלחה אליה בתום הליך בירור ושימוע בהול וקלוקל שהחל כשלושב שבועות לפני כן, במסגרתו חתרה הכללית תחת שלל הגנות חוזיות שהוסכמו ביניהן בהסכם.

לדבריה, הכללית העלתה טענה הנוגעת לכשרות וכן טענה נוספת ועמומה הנוגעת לטיב המוצרים. בתביעה נאמר כי הודעת הביטול לכשעצמה משיקולים זרים ולא עניינים מהווה הפרת הסכם בין הצדדים, ועל כן מתבקש בית המשפט להצהיר כי הכללית הפרה את ההסכם על ידי מתן הודעת הביטול וכי ההודעה האמורה ניתנה שלא כדין. בנוסף להורות בצו עשה על אכיפת ההסכם בין הצדדים ולהצהיר כי ההפרות שנטענו על ידי הכללית להסכם אינן מהוות הפרות יסודיות ועילה לחילוט הערבות בסך 50 אלף שקל.

בית המשפט מתבקש עוד להתיר לחברת לאטי עזרא לפצל את סעדיה ולתבוע מהכללית לפצותה על נזקיה לאחר שאלה יתבררו סופית. בבד בבד עם הגשת התביעה הוגשה לבית המשפט בקשה לסעד זמני להקפאת הודעת הביטול עד להכרעה בתביעה.

תגובת שירותי בריאות כללית:

“ההתקשרות עם חברת עזרא לאטי (מעדני הטלה והעגל) הופסקה לאחר התראות חוזרות ונשנות ותיעוד ליקויים אשר מצאנו בביקורות שערכנו. אנו מחויבים לאספקת מוצרי מזון איכותיים העומדים בתקני הבטיחות, התברואה והכשרות. את תגובתנו המלאה והמפורטת נציג במסגרת ההליך המשפטי”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*