זוגלובק מבקשת צו מניעה נגד אנונימוס על שימוש בלתי מורשה ומעוות בלוגו שלה

לטענת זוגלובק, הנתבעים יצרו מהצבע האדום המאפיין את הסמליל, מראה של דם נוטף. במקום המלל: "זוגלובק נוסד ב-1937" נכתב: "מתעללים מאז 1937". היקף התביעה: חצי מיליון שקל

הסמליל של זוגלובק באתר העמותה. צילום מסך
הסמליל של זוגלובק באתר העמותה. צילום מסך

חברת זוגלובק הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך כ-500 אלף שקל וסעד לצו מניעה כנגד עמותת אנונימוס מתל אביב וכנגד שבעה בעלי תפקיד ונושאי משרה בעמותה, מנכ”לים, וחברי וועד.

בתביעה נטען, כי באתר האינטרנט שבכתובת: chicken.org.il השייך או המופעל או המנוהל על ידי אנונימוס, נעשה שימוש מפר ובלתי מורשה בקניינה של זוגלובק בדרך של עיוות מכוון ומלעיז של סמליל העיצוב הגרפי שלה (הלוגו), הכולל את שמה, ומהווה סימן מסחרי רשום שלה. לטענת זוגלובק, מהצבע האדום המאפיין את הסמליל, במראה חותמת שעווה מומסת אדומה, יצרו הנתבעים מראה של דם נוטף. זאת ועוד – במקום המלל הנכלל בסמליל המהווה אמת לאמיתה: “זוגלובק נוסד 1937” הטמיעו הנתבעים בסמליל את המלל הכוזב, השקרי, המשמיץ, וחסר השחר: “מתעללים מאז 1937”.

בתביעה נאמר, כי השימוש של הנתבעים בסמליל של התובעת מהווה הפרה של סימנה המסחרי הרשום ושימוש שלא בתום לב וזדוני בסימנה הרשום. כמו כן השימוש של הנתבעים בסמליל התובעת באתר שלהם ובדף הפייסבוק של העמותה, תוך הצגת מראה של דם נוטף ממנו והחלפת המילה “זוגלובק” הכלולה בו במילה: “מתעללים”, מהווה לשון הרע.

לדברי זוגלובק, באמצעות עו”ד ראובן בילט, פעילות ההסברה של אנונימוס דרך האינטרנט והפייסבוק היא בהיקף ארצי ובינלאומי, והנתבעים משתמשים באתר אינטרנט ובדך פייסבוק בהפצה של מאות אלפי גולשים בשבוע, לצורך פרסום לשון רע על זוגלובק, תוך שימוש מפר ומלעיז בסמליל שלה המהווה יצירה מוגנת בחוק זכויות יוצרים וסימן מסחר רשום, מתוך כוונה לפגוע בזוגלובק, בעסקיה ובתדמיתה הציבורית. לטענת זוגלובק, הפעילות העוולתית של הנתבעים אינה מסתיימת באתר אינטרנט ובדף פייסבוק אלא היא התפשטה אף למנוע החיפוש גוגל.

בית המשפט מתבקש לאסור על הנתבעים בצו מניעה מלעשות כל שימוש בלוגו של זוגלובק, בין בעיצובו המקורי ובין בכל עיצוב אחר המהווה העתקה או עיצוב הדומה לו, לפצות את זוגלובק בגין הוצאת לשון הרע והפרת סימנה הרשום ושימוש בו שלא בתום לב ובזדון. עוד מתבקש בית המשפט להורות לגוגל להסיר את העיוות הזדוני של הלוגו של זוגלובק, אותו יצרו הנתבעים מהפרסום הקיים באתרים שבשליטתה.

תגובת אנונימוס לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*