ויקטורי תובעת 20 מיליון שקל מרבוע כחול נדל”ן בטענה להפרת הסכם השכירות בסניף שהפעילה בתחנה המרכזית בת”א

לטענת ויקטורי, במהלך השנים הוזנח הקניון בו מצוי המושכר והוא חדל בהדרגה מלתפקד והפך למוקד משיכה לעבריינים ונרקומנים. נטען כי הנתבעת הפרה את חיובה להעמיד לרשות השוכרת נכס הראוי לשימוש. תגובת רבוע כחול נדל"ן: טענות ויקטורי אינן אלא ניסיון סרק להתחמק מהתמודדות עם התביעה המגובשת שהגישה רבוע כחול נדל"ן לפינוי סניפי ויקטורי מנכסיה

חסר בית בתחנה המרכזית החדשה בת"א. מקור: ויקימדיה

רשת הסופרמרקטים ויקטורי תובעת 20 מיליון שקלים מחברת רבוע כחול נדל”ן מקבוצת אלון הרבוע הכחול, בטענה להפרת הסכם השכירות של הסניף אותו הפעילה בקומה השלישית של מבנה התחנה המרכזית החדשה בתל אביב.

לטענת ויקטורי, במהלך השנים זכה הקניון בו מצוי המושכר וכל סביבתו להזנחה רשלנית פושעת על ידי הנתבעת, אשר הפרה את חיובה המפורש כלפיה לפי הסכם השכירות ואף את חיובה החוקי היסודי, עקרון יסוד בדיני שכירות – לדאוג כמשכירה להעמיד לרשת השוכרת נכס הראוי לשימוש בו לשם מטרת השכירות.

עוד טוענת ויקטורי, כי בשל ניהול כושל ביותר של המתחם, כושל הרבה מעבר למתחם הניהול הסביר, הקניון פשוט חדל בהדרגה מלתפקד והחל להינטש על ידי שוכרי החנויות בו ומשתמשיו והפך למוקד משיכה לעבריינים, חסרי בית, נרקומנים, ומקום בו נעשים מעשי אלימות ואף אונס.  לדברי ויקטורי בעקבות נטישת המתחם וחוסר יכולתה להציע ללקוחותיה שירותים בסיסיים כדוגמת חניה, מעליות, ניקיון, ואף ביטחון אישי – נפגע קשות עסקה ונפגעה יכולתה להפעילו, וכי הנתבעת הפגינה חוסר אכפתיות וישבה בחיבוק ידיים לנוכח אי יכולתה להפעיל במושכר סניף סופרמרקט.

בתביעה נאמר, כי בחודש מאי 2016 ניתן צו סגירה שיפוטי, אשר הורה להפסיק את העיסוק בעסק הקניון אשר תוקפו חל כעבור כשלושה חודשים, וסגירת הקניון משמעותה הייתה גם סגירת המושכר כמובן.

בראשית חודש אוקטובר 2021 קבע בית המשפט כי המועד האחרון לסגירת הקניון הוא ה-5 בדצמבר 2021 – מועד שנדחה שוב. לדברי ויקטורי, על רקע העובדה לפיה למרות שהקניון ל נסגר בפועל על התמח”ת על אף הצו השיפוטי, הרי שעל רקע העובדה לפיה המושכר לחלוטין לא ניתן היה לשימוש למטרת השכירות ולו ברמה הבסיסית ביותר, היא הודיעה לנתבעת בסוף חודש דצמבר אשתקד על ביטול הסכם השכירות נוכח הפרתו היסודית על ידיה ככל שלא יתוקנו הליקויים כולם בתוך 30 יום.

נוכח דחיית צו הסגירה לראשית חודש פברואר השנה הודיעה ויקטורי לנתבעת כי תמתין 30 ימים נוספים עד כניסתו לתקוף של הודעתה על ביטול ההסכם, כדי להיווכח אם אכן יטופלו הליקויים בכפוף לכך שצו הסגירה השיפוטי לא ייכנס לתוקף. ואולם מצב הקניון ותחזוקתו אך החמיר, והחל מחודש מרץ הפסיקה ויקטורי את השימוש במושכר, והודיעה על הפסקתה מתשלום דמי השכירות החל מחודש מאי.

עתה מבקשת ויקטורי מבית המשפט לפסוק לה פיצויים בגין נזקיה העצומים, שעיקרם אובדן השקעות ומניעת רווחים צפויים מהפעלת סניף סופרמרקט תקין בתוך קניון פעיל ומתוחזק. זאת, בשל מחדלה של הנתבעת לפעול כמשכיר סביר ולהעמיד לרשותה מושכר המתאים לשימוש בו לצורך מטרת השכירות, כפועל יוצא מצו הסגירה השיפוטי וההזנחה החמורה של המושכר והמתחם כולו.

לפני כשלושה שבועות הגישה רבוע כחול נדל”ן כתב תביעה לפינוי מושכר נגד ויקטורי משלושת הסניפים שהושכרו לה על ידה בעפולה, ראשון לציון, ועכו. זאת, בטענה להפרה שיטתית של הסכמי השכירות, המתבטאת בהפרת החובה לתשלום דמי השכירות והניהול, וכלל ההוצאות בקשר עם השימוש במוכרים. בנוסף הגישה רבוע כחול נדל”ן בקשה לפיצול סעדים לשם הגשת תביעה כספית עתידית כנגד ויקטורי.

תגובת הנתבעת – ריבוע כחול נדל”ן:

“טענות ויקטורי כלפי רבוע כחול נדל”ן אינן אלא ניסיון סרק להתחמק מהתמודדות עם התביעה המגובשת שהגישה רבוע כחול נדל”ן לפינוי סניפי ויקטורי מנכסיה ועם הנזקים שגרמה לרבוע כחול נדל”ן ביחס לסניף בתחנה המרכזית, לאחר שויקטורי חזרה והפרה ברגל גסה את מחוייבויותיה החוזיות. רבוע כחול נדל”ן תבהיר את הדברים בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*