השר משה כחלון הכניס למצע מפלגת כולנו פתרונות לבעיות ענף המסעדות

מטה המאבק של עמותת מסעדנים חזקים ביחד: נשתף פעולה עם השר כדי להתמודד בהצלחה עם הקשיים בענף. בין הצעדים המרכזיים שנכנסו לתכנית העבודה במצע: הפחתת ההיטל ושיעורי ההפרשה של המעסיקים על העובדים הזרים החוקיים והגדלת מכסות העובדים הזרים המקצועיים במסעדות

המסעדנים נכנסו למצע. שר האוצר משה כחלון. צילום: הכנסת
המסעדנים נכנסו למצע. שר האוצר משה כחלון. צילום: הכנסת

שר האוצר משה כחלון ועמותת מסעדנים חזקים ביחד מעדכנים כי השר הכניס למצע כולנו פתרונות לבעיות ענף המסעדות, הכוללת תוכניות לפעולה בכנסת הבאה. השר כחלון: “ענף המסעדנות הוא ענף חשוב מאוד בתוך כלל העסקים הקטנים בישראל. הענף מעסיק רבבות עובדות ועובדים וסובל מרגולציה נוקשה ומכבידה ומתנודתיות רבה. המצוקה בענף היא אמיתית ונבחן לעומק את הקשיים עמם מתמודד הענף ונגבש ביחד מתווה נכון כדי להציג פתרונות רלוונטיים שיובילו לצמיחה בתעשייה כה חשובה למשק. אני מברך את ‘מסעדנים חזקים ביחד’ על פועלם למען תעשיית המסעדנות בישראל”.

מטה המאבק של עמותת מסעדנים חזקים ביחד: “לאחר כמעט שנה של מאבק, בו לראשונה איחדנו את אלפי מסעדני ישראל, נוצר שיח משמעותי ומתמשך עם שר האוצר שהביא אותו להכרה משמעותית באתגרים עמם מתמודד הענף. הצהרת השר לפיה הוא וכולנו מוכנים לסייע לענף ולתמוך במציאת פתרונות רגולטורים בכנסת הבאה היא צעד חשוב ומבורך שיכול להביא לשגשוג וצמיחה. המבחן האמיתי יהיה, כמו תמיד, מבחן העשייה בפועל. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה ויעיל בכנסת הבאה עם השר כחלון למען כל מסעדני ישראל , פנינו עכשיו להוביל עם השר כחלון פתרונות בשטח למען 13 אלף המסעדות, בתי הקפה והברים במדינת ישראל”.

מתוך המצע של כולנו: “אנו רואים לנגד עינינו את מצבן של המסעדות ומצוקתן הרבה בשנים האחרונות בשל הפסיקה שהובילה להעלאת המס על העובדים הזרים, ‘פסיקת הטיפים’ שהשיתה עליהן מע”מ, ובשל בעיות ביורוקרטיות רבות ולכן פעלנו ללא הרף על מנת לקדם ולסייע לעסקים אלו. במהלך הכנסת ה-20 קידמנו את הרפורמה החשובה של רישוי העסקים ובמקביל פעלנו בוועדת הכספים ומול רשות המיסים על מנת לבטל את הריביות שנצברו על שומות, פריסה לתשלומים של חובות קיימים של מסעדנים ועוד. במסגרת פעילות כולנו עברו חוקים ייחודים עבור עסקים קטנים ובינוניים, הוקמה שדולה ייחודית ואף התקבלו מספר החלטות מרכזיות לשיפור מצבן”.

להלן הצעדים המרכזיים שנכנסו לתכנית העבודה בנוגע לתעשיית המסעדנות במצע:

– הפחתת ההיטל ושיעורי ההפרשה של המעסיקים של העובדים הזרים החוקיים.

– פסיקת הטיפים – הקמת ועדה למתן פתרון אבסולוטי למיסוי הטיפים.

– הגדלת מכסות העובדים הזרים המקצועיים במסעדות.

– הסדרה והתאמה של תשלום זכויות היוצרים במסעדות, אירועים ועסקים אחרים.

–  אחידות בזקיפת שווי ארוחה לעובדים במסעדות.

– תמרוץ ישראלים לעבודה במסעדות עם הכשרה והסמכה.

–  שיפור תדמית המסעדנות ותיירות המסעדות בכל הארץ בשיתוף עם משרד התיירות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*