השארתי מאחור, בית: תערוכה איור חדשה של בצלאל בשיתוף עם בית קנדינוף ויקב טפרברג

תערוכת איור של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, במטרה לחשוף את הקהל לחוויית הארעיות, הזרות והכמיהה לשוב לבית שננטש בצפון ובדרום, בעקבות טבח השבעה באוקטובר

מתוך התערוכה השארתי מאחור בית
מתוך התערוכה השארתי מאחורבית

המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בית קנדינוף יקב טפרברג מזמינים לתערוכה – “השארתי מאחור, בית” – שנפתחה לקהל הרחב השבוע, ב-3 ביולי, בבית קנדינוף ביפו.

“השארתי מאחור, בית” היא תערוכת איור של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, שהוקמה בשיתוף עם בית קנדינוף ויקב טפרברג, במטרה לחשוף את הקהל לחוויית הארעיות, הזרות והכמיהה לשוב לבית שננטש בצפון ובדרום, בעקבות טבח השבעה באוקטובר.

בתערוכה מציגים מאיירים.ות, מרצים.ות, בוגרים.ות וסטודנטים.יות מהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, חלקם ניצולי טבח השבעה באוקטובר או מפונים מבתיהם. מעל 45 עבודות המתפרשות על פני חמישה חללי תצוגה במבנה ההיסטורי בבית קנדינוף, מעניקות פרשנות למציאות החדשה, דרך סיפורים אישיים, זיכרונות וחפצים.

התערוכה היא פרויקט המשך ל“זיכרון עוטף“, מיזם איור של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל בשיתוף עם חברת WIX, המבקש להנציח את יופיו של חבל הארץ עוטף עזה לפני האסון הנורא שהתרחש בו, במטרה לגייס תרומות למען תושבי ותושבות העוטף שנפגעו. מיזם זה הותיר חותם משמעותי וממשיך להדהד בארץ ובעולם, ובאמצעותו גויסו עד כה יותר ממיליון שקל למען תושבי העוטף.

בעוד תערוכת ״זיכרון עוטף״ הייתה תגובה מיידית לטראומה הקולקטיבית המבקשת לצאת מן המראות הקשים ולהתמקד ביופי ובכוחו המרפא של האיור, התערוכה ‘השארתי מאחור, בית’ מבקשת לחזור ולהתמקד בסיפורים האישיים ובעיבוד החוויות המורכבות.

מתוך התערוכה השארתי מאחורבית

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*