הרווח הנקי של שטראוס גרופ ירד ב-119 מיליון שקל בהשפעת הריקול והסגירה הזמנית של המפעל לייצור ממתקים

על פי דוח לסיכום הרבעון הראשון שפרסמה החברה, המכירות צנחו ב-64 מיליון שקל והרווח התפעולי קטן ב-154 מיליון שקל בעקבות החזרת המוצרים. החברה מעריכה כי קיים כיסוי ביטוחי לחלק מהנזק

מפעל שטראוס עלית בנוף הגליל. צילום מתוך גוגל מפות

היקף השפעת החזרת המוצרים (ריקול) על תוצאות שטראוס גרופ ברבעון הראשון ב-2022 מסתכם בפגיעה במכירות של כ-64 מיליון שקל, פגיעה ברווח התפעולי בסך 154 מיליון שקל ופגיעה ברווח הנקי בהיקף של כ-119 מיליון שקל. כך עולה מדוח תקופתי לרבעון הראשון לשנת 2022 שפרסמה החברה.

ב-28 באפריל הורה משרד הבריאות על סגירת המפעל לייצור ממתקים של שטראוס-עלית בנוף הגליל למשך שלושה חודשים, בשל הימצאות חיידקי סלמונלה במוצרי החברה.

ההשפעה של הריקול על תוצאות מגזר “תענוג והנאה” הוא פגיעה במכירות של כ-60 מיליון שקל ופגיעה ברווח התפעולי בסך 153 מיליון שקל.

סכומים אלו כוללים אומדנים בדין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, עלויות השמדת מלאי, עלויות פיצויים והשפעת מס.

ביחס לרבעון המקביל ב-2021, הרווח לתקופה (ניהולי) צנח ב-73%, מ-206 מיליון שקל ל-43 מיליון שקל. הרווח המיוחס לבעלי המניות ירד בקרוב ל-80% – מ-206 מיליון שקל ל-43 מיליון שקל.

נכון למועד פרסום הדוח הוגשו כנגד החברה שמונה בקשות לאישור תובענות כייצוגיות. כמו כן התקבלו שש בקשות שהוגשו למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו.

בדוח אומדנים שפורסם בתחילת החודש העריכה שטראוס כי צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה לשנת 2022 בהיקף של 170-230 מיליון שקל. עוד צוין בדוח האומדנים כי להערכת שטראוס גרופ, קיים כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו.

על מערך הביטוח של שטראוס נמנה יועץ הביטוח דניס מאיר, שסירב להגיב על כך. שטראוס מבוטחת בפוליסת חבות מוצר של הראל, ופוליסת זיהום עם גבול אחריות של עד עשרה מיליון דולר אצל חברות ביטוח בלונדון. לפי הערכות, חלק מפוליסה זו מבוטח בלוידס, אבל לא ניתן היה לקבל לכך אישור. הדירקטורים של שטראוס מבוטחים בביטוח דירקטורים של כלל ביטוח. חלק מהמבטחים מינו את משרד השמאים מקלארנס ישראל לבחון את הנזק שנגרם כתוצאה מהחזרת המוצרים.


הכתבה פורסמה לראשונה בפוליסה – עיתון הביטוח והפיננסים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*