הפניקס נתבעת לשלם תגמולים לבעלי מסעדה בכפר כאבול בעקבות שריפה

לטענת התובעים, הם פעלו ככל יכולתם ועל פי ההנחיות שקיבלו מהפניקס ומהסוכן שהוא שלוחה של החברה, וקיימו את כל דרישות המיגון, וכי השמאי מטעמה של הפניקס הודיע להם כי יפוצו

מאפייה בכפר כאבול. צילום מסך

הפניקס נתבעת בבית משפט השלום בחיפה לשלם תגמולי ביטוח בסכום של 300 אלף שקל  ליוסרא ומג’די חמדוני, הבעלים של מאפיה ומסעדה בכפר כאבול, שנשרפו באופן קשה בערב ראש השנה אשתקד.

התובעים מציינים כי המסעדה נפתחה לאחר שמונה חודשים ממועד האירוע ואולם הניחוח שעלה מהמאפייה מנע מלקוחות מלהיכנס אליה וכיום המסעדה כמעט שוממה. באשר למאפייה, מציינים התובעים, כי היא לא נפתחה עד היום בשל העדר יכולת כלכלית לרכישת הציוד הדרוש לה.

לטענתם הם פעלו ככל יכולתם ועל פי ההנחיות שקיבלו מהפניקס ומהסוכן שהינו שלוחה של החברה, וקיימו את כל דרישות המיגון, וכי השמאי מטעמה של הפניקס הודיע להם כי יפוצו ואף הסביר להם את דרך הפיצוי.

לחלופין נטען בכתב התביעה, כי לנוכח אופן השריפה והתפרצותה הפתאומית – גם אם אכן, כטענתה של הפניקס לפיה לא קוימו במקרה הנדון כל דרישות המיגון – האש הייתה פורצת ומתפשטת וגורמת לאותו הנזק שנגרם בפועל. זאת, גם אם כוחות כיבוי האש היו מגיעים מוקדם יותר.

לחילופי חילופין טוענים התובעים, כי בפועל מדובר בחריגים לפוליסה ולא בתנאים מוקדמים, לפי שהתנאים המוקדמים קוימו על ידם, ולפיכך על הפניקס נטל הראיה והשכנוע כי קיום המיגונים היה מונע או מקטין את הנזק.

עוד מצינים התובעים, כי מעולם לא קיבלו פוליסות מהפניקס אלא קיבלו רשימות בלבד מסוכן הביטוח שמהווה שלוחה שלה.

מהפניקס נמסר: החברה תגיב על העניין בבית המשפט.


הידיעה פורסמה לאחרונה בפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*