הסקוטית מבית ישרקו קיבלה את הזיכיון לשיווק יינות יקב עמק האלה

יריב ארדון, מנכ"ל ישרקו: מדובר ביקב מהמובילים בארץ בזכות המותג החזק ואיכות היינות, שזוכים באופן תדיר בתחרויות ובהכרה בינלאומית

יריב ארדון מנכ"ל ישרקו. צילום: דודי ארדון
יריב ארדון מנכ"ל ישרקו. צילום: דודי ארדון

הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את פעילותה בתחום היינות ובמסגרת זו חתמה על זיכיון לשיווק יינות יקב עמק האלה. היקב מתמחה בייצור ושיווק של כ-300 אלף בקבוקים בשנה של יינות פרימיום, מתוכם 75% לשוק המקומי ו-25% לייצוא, בעיקר לארה”ב, אירופה ויפן. היקב מציע מגוון של יינות לבנים ואדומים בניהם: שרדונה, סוביניון בלאן, מוסקט אלכסנדרוני, מרלו, קברנה פרנק פינו נואר, פטיט סירה ועוד.

יריב ארדון, מנכ”ל ישרקו: “מהלך זה כאמור, מחזק את קטגוריית היינות הכשרים של החברה ומאפשר לישרקו להציע מגוון רחב של יינות לרשתות הקמעונאיות ולמסעדות – מגוון רחב של מותגי יינות איכותיים ישראליים כשרים, לצד מותגים של יינות בינלאומיים”. 

מארז יינות עמק האלה
מארז יינות עמק האלה

ענף היין בישראל כולל כ-250 יקבים מתוכם כ-70 יקבים מסחריים, והשאר יקבי בוטיק. שוק זה מגלגל יותר מ-1 מיליארד שקל בשנה והיקף הייצור עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין. בשנים 1948-1997 הייתה צריכת היין בישראל כ-3.9 ליטרים לנפש. כיום הצריכה נאמדת בכ-6 ליטרים לנפש. זאת, לעומת הצרפתים הצורכים כ-56 ליטר לנפש והאיטלקים הצורכים כ-49 ליטר לנפש. 80% מהיין שנקנה בארץ הוא תוצרת מקומית כשרה ו-20% ייבוא.

עוד ציין ארדון כי: “קבלת הזיכיון לשיווק יינות יקב עמק האלה הינו חלק מאסטרטגיית ישרקו, שעיקרה חיזוק קטגוריית היינות הישראלים והכשרים בחברה הסקוטית. יקב עמק האלה נחשב לאחד מהיקבים המובילים והמתקדמים בארץ. מאז הקמתו בשנת 1998 שמים ביקב דגש על ייחודו של אזור עמק האלה ועל מיצוי כל איכויות הקרקע, הטופוגרפיה והאקלים לטיפוח וגידול גפנים ולייצור יין. היינות האיכותיים של היקב הם בראש ובראשונה תולדה של תהליך הגידול העצמי”.

מהיקב נמסר, כי בבעלות יקבי עמק האלה 700 דונם של כרמים. מיקום היקב בקרבת הכרמים מאפשר העברה מהירה של הענבים מיד בתום הבציר אל מכלי התסיסה, הדבר חשוב לשליטה על שלבי התסיסה הראשונים ומהווה דוגמה לגישה הבלתי מתפשרת של יקבי עמק האלה בתהליך ייצור היין. כל בקבוק יין שמיוצר מסמן את המחויבות של יקב עמק האלה לאיכות היין. בכל יין מתאפיינים: בחירת החלקה, כיוון שתילת השורות, שיטות התמיכה, גובה הגפן, הצללה, אופן דילול הפרי, שמירה על תנאים אופטימאליים בכל שלב ושלב, בציר ידני ולילי, בחירת ציוד ייצור כגון מכלי תסיסה, מערכות בקרה עדכניות, חביות יישון מעץ אלון צרפתי והחלטה על סוג השעם לפקק החותם את בקבוק היין.

החברה הסקוטית, שנוסדה לפני כ-70 שנה, היא מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם. החברה נרכשה לפני כ-5 שנים על ידי קבוצת טיב טעם שמיזגה את מלוא פעילותה לתוך החברה הבת ישרקו (חברת ייבוא, שיווק והפצה מהגדולות בארץ בתחומי מזון גורמה). החברה מייבאת יותר מ-600 יינות ומוצרי אלכוהול מכ-30 מדינות ברחבי העולם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*