המפעיל של מסעדת פיש אנד צ’יפס בירושלים תובע כמיליון שקל מהמבטחת בעקבות נזקי שריפה

מנורה מבטחים נתבעת בגין אי תשלום תגמולי ביטוח לאחר שטענה כי על פי תנאי הפוליסה גורם האירוע לא מאפשר תשלום. התובע: מנורה החליטה לייצר סיבות שישמשו אותה כאמתלות לאי תשלום תגמולי הביטוח

מנורה מבטחים נתבעת בבית משפט השלום בהרצליה לשלם תגמולי ביטוח בסך 1.1 מיליון שקל לדויד גבאי שהפעיל מסעדת דגים הידועה בשמה המסחרי: פיש אנד צ’יפס ברחוב כנפי נשרים בירושלים.

בתביעה נאמר כי מנורה ביטחה את המסעדה בפוליסה לביטוח טופ עסקים, וכי באחד הלילות בסוף חודש דצמבר אשתקד פרצה שריפה במסעדה וכתוצאה מהאירוע נגרם נזק כבד במסעדה למבנה ולתכולה.

לדברי התובע, מנורה הייתה אמורה לסייע בידיו ולשלם מקדמות כנדרש על פי תנאי הביטוח ולאפשר את שיקום המסעדה באופן מידי. אולם, לטענת התובע, כפי שהתברר לו בדיעבד, מנורה החליטה לייצר סיבות כאלה ואחרות שישמשו אותה כאמתלות לאי תשלום תגמולי הביטוח, ללא כל צידוק.

לטענת התובע, על אף פניותיו החוזרות ונשנות אל מנורה ויידועה בכך שעד שלא ישולמו לו תגמולי הביטוח לא יהא באפשרותו לשקם את המסעדה ולחזור לפעילות, לא שולמו לו עד היום תגמולי הביטוח בגין האירוע.

בתביעה נאמר כי רק בחלוף כחמישה חודשים מיום האירוע “נזכרה” החברה לדחות את תביעת התובע בטענה כי אמצעים להקלה בסיכון, כפי שנדרשו בפוליסה, לא היו תקינים ו/או פעילים. התובע מציין כי על פי טענתה של מנורה מבטחים, הנשללת מכל וכל על ידו, השריפה במסעדה פרצה עקב התלקחות שמן במטגנת (צ’יפסר).

התובע מדגיש כי הוא חולק מכל וכל על מכתב הדחייה ועל הפרשנות המגמתית של פוליסת הביטוח וחולק גם על גורם האירוע, ולדבריו על מנורה מבטחים לשפות אותו בגין מלוא נזקיו.

התובע מציין כי לאחר אירוע השריפה הוא נאלץ לשקם את המבנה ממקורותיו הכספיים ולהחזיר את המבנה לבעליו, אך בשל אי תשלום תגמולי הביטוח ולנוכח חסרון הכיס אין באפשרותו לחזור לפעילות במסעדה ובכך הוא הפסיד את מקור פרנסתו.

התובע מבקש מבית המשפט להורות על פיצול סעדים באופן שיותר לו לחזור ולתבוע את הנזק הנוסף (אובדן רווחים) שנגרם לו עקב דחיית הכיסוי הביטוחי ואי תשלום תגמולי הביטוח, וזאת עד שיהא באפשרותו לחזור ולהפעיל את המסעדה.

הנתבעת לא הגיבה על הידיעה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*