הכרם קיימה את תערוכת הבירה הגדולה בישראל לקהל המקצועי: 29 מותגי בירה, 80 סוגי בירה, 8 קטגוריות בירה מובילות

השתתפו מאות אנשי מקצוע מתחום חיי הלילה, המסעדנות והקמעונאות, נמזגו בירות ממגוון המותגים הרחב, ובהן בירות שהגיעו לישראל במיוחד לאירוע שנערך בנמל יפו. הושק המעבר של הבירות המיוצרות במבשלת הרצל הירושלמית מבקבוקים לפחיות. הושקה בירה חדשה – הייזי שמייזי בסגנון Hazy IPA עם 5.5% אלכוהול

תערוכת הבירה של הכרם. צילום: יהונתן איים

חברת הכרם קיימה לראשונה את תערוכת הבירה הכרם 2024, התערוכה הגדולה והחשובה בישראל בעולמות הבירה. מטרת התערוכה לפתח את תרבות הבירה בישראל באמצעות חשיפת עושר סגנונות ומותגי מישראל ומהעולם. בתערוכה, אליה הגיעו מאות אנשי מקצוע, נמזגו 29 מותגי בירה, 80 סוגי בירה שונים המחולקים לשמונה קטגוריות בירה מובילות מ-11 מדינות ברחבי העולם. הוצגו בה המגמות המתפתחות בשוק הבירה, בהן מעבר מבירות לאגר לבירות מיוחדות כמו קראפט, חיטה, פירות ועוד, המעבר לשימוש בפחיות כאריזה האיכותית והמתאימה ביותר לבירות, שימוש בבירות פירותיות לקוקטיילים מרעננים ועוד.

חלק מהבירות שנמזגו בתערוכה הגיעו לראשונה לישראל במיוחד עבור האירוע וסיפקו הצצה לעולם הקראפט החדשני, שמתמקד בבירות מיוחדות שעטופות באופן צבעוני ומקורי. בין המהדורות שהוצגו היו שתי חביות במופע בלעדי בישראל של המותג הדני מיקלר, מהדורה בירה חמוצה של ברלינר וייס עם ג’ינג’ר, אגסים ודומדמניות ומהדורה בסגנון IPA חזקה במיוחד עם 10.5% אלכוהול.

צילום: יהונתן איים
הרצל בפחית – שש אחוז כפרה

במסגרת התערוכה, השיקו חברת “הכרם” ומבשלת הקראפט הירושלמית “הרצל” את המעבר של הבירות מתוצרת המבשלה לפחיות. בהזדמנות זו, הוצג ריענון מותג למבשלה, באופן שתואם לצורת הפחית. לרגל המעבר לפחיות, השיקו “הכרם” ומבשלת “הרצל” גם את “הייזי שמייזי”, בירה חדשה שתכנס למגוון. הבירה החדשה היא בסגנון HAZY IPA, הסגנון הטרנדי ביותר בעולמות בירות הקראפט כיום. הבירה ארומטית מאוד עם ניחוחות פפאיה, מנגו ופסיפלורה, לצד גוף סמיך עשיר ומעורפל, בעלת 5.5% כהל בנפח. בכך, מצטרפות הבירות של “הרצל” למהלך החדשני והסביבתי אותו מובילה “הכרם” בתחום בירות הקראפט הישראליות, לאחר שהבירות של מבשלות “מלכה” ו”נגב” כבר זמינות בפחיות לקהל הרחב.

מהלך זה מיישר קו עם פעילות מבשלות הקראפט המובילות בעולם מתוך ההבנה כי הפחית היא מיכל האריזה המיטיב ביותר עם נוזל הבירה בתוכו. הפחית אטומה יותר מבקבוק הזכוכית ומונעת מהשמש לפגוע במשקה, לצד מניעת התחמצנות ובריחת CO2. הפחית ידידותית לסביבה ומתמחזרת במלואה, קלת משקל, תופסת פחות מקום ונפח מבקבוק, מתקררת במהירות ובנוסף – ניתן לקחת אותה לחוף הים בניגוד לבקבוקי זכוכית. בארה”ב למשל, מתוך כלל שוק בירות הקראפט, נתח השוק של הפחיות מהווה מעל 60% מהקטגוריה. ההערכה היא כי יותר מ-70% מבין כ-9,000 מבשלות הקראפט יש כיום את היכולת למלא פחיות.

IPA בפחית. צילומים: הכרם

כמו כן, התקיימו במסגרת התערוכה סדנאות ייחודיות ובהן סדנת קראפט ישראלי על הגשמת חלומות, כישלונות והצלחות ביצירת קטגורית בירה חדשה בישראל, וסדנת טעימות חובקת עולם שתספק הכרות עם סוגי הבירה המעניינים ביותר.

בנוסף, הוצג מגוון גדול של   פחיות מעוצבות לצד מארזים מיוחדים וכוסות ייחודיות, קעקועים זמניים וריחניים של המותגים, תערוכת פרסום במסגרת שיתוף פעולה עם בית הספר לעיצוב וכן דוכניתוכן מפתיעים ובהם תא צילום אינטראקטיבי, עמדת סידור זקנים ועוד.

בין מותגי הבירה שנמזגו בתערוכה, מותגי הלאגר “באדוויזר”, “בק’ס”, “לוונבראו רד”, “וודט אקסטרה פילזנר”, “שפאטן” וגם “סמיקלאוס” החזקה, בירות הקראפט הישראליות של “מלכה”, “נגב” ו“הרצל”, מותגי בירות החיטה “בלומון”, “פרנסיסקאנר” ו”וודט אקסטרה וויט”, הבלגיות המסורתיות והעשירות “דובל” ו“דובל 666”, “מרדסו”, “לה שוף” ו”מק שוף”, “סן ברנרדוס” טריפל, פריור 8

ואבט 12, הבירות הטראפיסטיות של “שימאי” – בלו, רד וטריפל, בירות הקראפט הבינלאומיות מהמגוון הרחב של “ברודוג”, “מיקלר” ועוד.

בירה לבנה של הרצל

הבירות הפירותיות של “לינדמנס”, “ליפמנס” ועוד, בירת הסטאוט “סאליוונ’ס” ומגוון הסיידרים והמשקאות האלכוהוליים מבוססי הפרי ובהם סיידר האגסים והקוקטיילים המוכנים מבוססי הג’ין של של “קופרברג”, הסיידרים של “ווסטונס”, “קראביס ג’ינג’ר ביר” ועוד.

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*