היוועצות עם הציבור לגבי תהליך אישור מקוצר למדינות מהן ניתן לייבא מוצרים גולמיים מן החי לישראל

משחטות? בתי מטבחיים? יבואנים? ארגוני צער בעלי חיים? ארגוני חקלאים? ארגונים מסחריים? משרד החקלאות מבקש לשמוע את עמדתכם בנושא

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בוחנים בימים אלה הטמעת תהליך מקוצר, המבוסס על הערכת סיכונים, לאישור מדינות לייצוא מוצרים גולמיים מן החי לישראל. לשם כך מעוניינים במשרד להיוועץ עם הציבור. במשרד מציינים כי הם אמונים על הבטחת ביטחון המזון של אזרחי מדינת ישראל ולבטיחות המזון הגולמי הנצרך, מכוח אחריותם לפיקוח הווטרינרי של ייצור וייבוא מזון גולמי מן החי – בשר עוף, בקר וצאן וביצים. לכן, גם בעת הזו, בימים בהם המדינה מצויה במלחמה, המשרד ממשיך לפעול למען הבטחת אספקת מזון סדירה לכלל אזרחי המדינה ופועל רבות למתן הקלות בייצור וייבוא מוצרים גולמיים מן החי.

מהות התהליך המוצע היא ליצור שלושה מסלולים שונים, על פי ניהול סיכונים, המבוצע על ידי השירותים הווטרינריים לקבלת אישור הייצוא. התהליך יוטמע על בסיס שיטת “רמזור” כמפורט:

*  מדינות ירוקות – מסלול מהיר ופשוט, לרבות מתן אפשרות יבוא, לתקופה מוגבלת, עוד טרם הביקור במדינה (כולל את ארה”ב, בריטניה, אוסטרליה ומדינות האיחוד האירופי למעט מדינות שהוחרגו בשל בעיות שנמצאו בפעילות מולן).

*  מדינות צהובות – מסלול אישור לפיו חלק מהבדיקות יעשו טרם הביקור במדינה באופן מקוון דבר שיקצר את התהליכים עבור מדינות שיש להן אישור יבוא לישראל לסוג מזון אחר או שהן מאושרות לייצא את סוג המזון המבוקש למדינה ירוקה.

*   מדינות אדומות – מסלול מלא הדורש לקבל מהמדינה המייצאת את כל המידע הדרוש לצורך בחינת עמידתה בדרישות מדינת ישראל לייצוא מוצרים גולמיים מן החי לישראל.

משחטות? בתי מטבחיים? יבואנים? ארגוני צער בעלי חיים? ארגוני חקלאים? ארגונים מסחריים? משרד החקלאות מבקש לשמוע את עמדתכם בנושא. תאריך אחרון להגשה: עד 1 באפריל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*