החברה האוסטרלית בעלת סימן המסחר פינק ליידי תובעת את סופר זול על הפרת סימן מסחרי רשום

לטענת התביעה, סופר זול מוכרת בסניפיה השונים בעיר תל אביב תפוחים שלא נרכשו מספקים מורשים, תוך שימוש מפר באופן בוטה וגס של הסימן פינק ליידי או סימנים הדומים להם, וכן כי התפוחים אותם מוכרת הנתבעת תחת שם זה רק נחזים להיות תפוחי פינק ליידי. תגובת סופר זול: הסוגייה בעייתית - בזמן האחרון היו מקרים בהם לא הייתה אספקה של פינק ליידי ולוואקום הזה נכנס להם מתחרה, גם הוא תפוח מיובא, בשם קריס ליידי. נעשה הכל להגיע להבנה עם כל העוסקים בדבר

תפוחי פינק ליידי, צילום: zozza ויקימדיה
תפוחי פינק ליידי, צילום: zozza ויקימדיה

החברה האוסטרלית APPLE&PEAR AUSTRALIA בעלת סימני המסחר PINK LADY (פינק ליידי) וסימן הלב, והחברה הצרפתית STAR FRUITS DIFFUSION SAS – בעלת הרישיון הבלעדי מאת APAL לשימוש וניצול סימני פינק ליידי לרבות בישראל, הגישו תביעה על סך 800 אלף שקל בטענה להפרת סימני מסחר רשומים כנגד חברת סופר זול בן גוריון מתל אביב המפעילה רשת סופרמרקטים תחת השם המסחרי “סופר יודה“.

זאת בטענה לפיה היא מוכרת בסניפיה השונים בעיר תל אביב תפוחים שלא נרכשו מספקים מורשים, תוך שימוש מפר באופן בוטה וגס של הסימן פינק לידי ו/או סימנים הדומים לסימני פינק ליידי, סימני מסחר רשומים המשמשים לסימון וממכר של תפוחים איכותיים ומשובחים – פינק ליידי.

יתירה מכך, נטען בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי התפוחים אותם מוכרת הנתבעת תחת השם פינק ליידי נחזים להיות תפוחי פינק ליידי באופן המשלים את מעגל ההטעיה של הצרכן, בכך שהוא מביא אותו לסבור בטעות כי הוא רוכש תפוחי פינק ליידי.

כך נאמר בתביעה, כי בשמונה מקרים שונים לפחות, אשר ידועים לתובעות, הפרה הנתבעת את סימני המסחר פינק ליידי, וכי הפרות בוטות וחמורות אלו בוצעו במספר סניפים של הנתבעת בתל אביב בדרכים שונות לרבות אך לא רק באופן הבא: הנתבעת מכרה תפוחי עץ שאינם תפוחי פינק ליידי אשר הוצגו למכירה תחת שילוט מטעה ומפר הנושא את השם פינק ליידי. הנתבעת מכרה תפוחי עץ שאינם תפוחי פינק ליידי תוך רישום מטעה בקבלת הקנייה לפיו נרכשו\נמכרו תפוחי פינק ליידי, הנתבעת מכרה באותו ארגז ותחת שילוט הנושא כיתוב:”פינק ליידי” תפוחי עץ שאינם תפוחי פינק ליידי וזאת בערבוביה יחד עם תפוחי פינק ליידי, ובנוסף מכרה הנתבעת תפוחי עץ בעלי השם והכיתוב המטעה “קריס ליידי”.

הפרות אלו נטען בתביעה שהוגשה באמצעות עוה”ד ענת בן שטרית וליאור שמואל מהוות פגיעה קשה בזכויותיהן של התובעות, לרבות אך לא רק בזכויותיהן הקנייניות, בסימני מסחר רשומים, ובמוניטין של התובעות ומוצריהן, אשר נצבר במהלך שנים רבות תוך השקעת מאמצים ומשאבים ניכרים ורבים.

לדברי התובעות, כתוצאה מהשקעת משאבים אדירים במונחי כסף וזמן בקידומם, פרסומם, ובניית המוניטין של סימני המסחר פינק ליידי, הן הצליחו למצב ולמתג את תפוחי פינק ליידי כאיכותיים ומשובחים העומדים בדרישות איכות מחמירות, והמותג פינק ליידי הפך לאחד מסימני המסחר הידועים והמוכרים ביותר לפירות בכלל ולתפוחים בפרט.

בתביעה נטען, כי הנתבעת בחרה להתעלם מפניות התובעות אליה לחדול מכל הפרה של סימני המסחר פינק ליידי, וזאת אף בלי לבצע מאמץ ליצור עמן קשר לבירור העניין, ולחזור על ההפרות של סימני המסחר פינק ליידי, ובכך חשפה הנתבעת גם את חוסר תום לבה המובהק.

בית המשפט מתבקש לעצור את הנתבעת מלעשות כל שימוש בסימני פינק ליידי או בכל שם או סימן הדומה לסימני המסחר הרשומים, לפרסם בכל סניפיה ובכל מסמכי קידום המכירות מטעמה הודעת תיקון והבהרה, במסגרתה יובהר כי בסניפיה שווקו ונמכרו תפוחים שונים תחת השם פינק ליידי אשר אינם תפוחים מסוג זה, והכול בנוסח כפי שיקבע בית המשפט.

בנוסף, להמציא לתובעות דוחות על היקפי המכירות וההכנסות שצמחו לה בקשר עם השימוש המפר של סימני המסחר, וזאת על מנת לאפשר לתובעות לאמוד את נזקיהן, וכן לפצות את התובעות בגין הנזקים שנגרמו להן עד למועד הגשת תביעה זו על דרך של פסיקת פיצוי ללא הוכחת נזק, כקבוע בדין.

עוד מתבקש בית המשפט להתיר לתובעות לפצל את סעדיהן כך שיוכלו להגיש תביעות נוספות כנגד הנתבעת לאחר גיבוש נזקיהן.

תגובת סופר זול: נכנס מתחרה

תגובה סופר זול (סופר יודה): הסוגיה עם פינק ליידי היא מאוד בעייתית. אנחנו חברה שרוכשת באופן עצמאי את התוצרת  החקלאית, הן בשוק הסיטונאי והן ישירות מול חקלאים. המותג “פינק ליידי” הוא בעצם שם של תפוח אשר בסגולותיו הוא קריספי, חמצמץ, מתוק ועסיסי. התפוח עם המראה המבריק מיובא מחו”ל לארץ. חברתנו, כמו כל עם ישראל, הכירה את התפוח הזה כ”פינק ליידי” וכך אנחנו עובדים אתו תקופה לא מבוטלת.

בזמן האחרון היו מקרים בהם לא הייתה אספקה של “פינק ליידי” בשוק. לוואקום הזה נכנס להם מתחרה – גם הוא תפוח מיובא בשם קריס ליידי. ההעדפה המוחלטת שלנו היא למכור ללקוחות את הסחורה הטובה ביותר וכך העדפנו תמיד לרכוש תוצרת “פינק ליידי”. אולם בתקופות שהתפוח לא בנמצא, והסחורה שמסתובבת בשוק מרקיעה מעלה במחיר, אנחנו קונים את המתחרה, קריס ליידי.

בעל הזכויות על “פינק ליידי” דרש מאיתנו בפניה קודמת לא לציין על התפוח של קריס שהוא פינק… וכך עשינו.

השם במחשב לאורך כל השנה הוא קריס ליידי, וזאת כדי לא ליצור בעיה משפטית. אנחנו מוכרים תפוח עם מדבקה של פינק ליידי ובחשבון הלקוח רואה את השם קריס ליידי. בנוסף, גם השילוטים על “הבסטה” הוחלפו לקריס ליידי. וכך אנו מוכרים את התפוחים החמצמצים, המתוקים והעסיסיים.

דרך אגב יש גם זן ישראלי  שמתחקה אחרי סגולותיו של הפינק, ואני חייב לציין כי הוא ממש לא רע, עם מתקתקות נהדרת.

התביעה שהוגשה נלמדת, ואנחנו נשיב עליה בצורה מסודרת בבית המשפט. במקביל, נעשה הכל להגיע להבנה עם כל העוסקים בדבר – איך להמשיך ולדאוג ללקוחותינו ולהציע להם את המוצרים הטובים ביותר בשוק, תוך כבוד מוחלט לכל בעל שם מותגי כזה או אחר.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*