הולי קקאו / מאת טלי ברנר

את השוקולד המריר הכי טעים שטעמנו מצאנו בדרום הארץ, במפעל הפועל בשיטה שבה יוצרי השוקולד מעורבים בכל שלב שעוברים פולי הקקאו מהשדה (בפרו ובאקוודור) ועד למפעל. מוצרי השוקולד מגוונים: שוקולד מריר ולבן, פולי קקאו, שקדים, אגוזי מלך ופקן מצופים, שוקולד צ'יפס ולאחרונה ג'ינדויה : סוכר, אגוזי מלך, שוקולד מריר בצורת פרלינים מרובעים

המוצרים של הולי קקאו. מקור צילום: אתר החברה
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

כדי לטעום את השוקולד המריר הכי טעים שטעמנו לאחרונה יצאנו בדצמבר שחלף למסע דרומה. באחד הצמתים, לפני באר שבע, פנינו מזרחה. נסענו בכביש מתפתל, נוף הררי, עד שהגענו לגובה של 800 מטר מעל פני הים. הצמחיה נעשתה דלילה. הנוף מדברי ומרחוק נשקפים הרי מואב. חץ מוביל לכיוון פני חבר. שום דבר לא מכין אותנו לביקור המרתק שתיכף יתחיל במפעל השוקולד הייחודי בו ביקרנו, הולי קקאו.

את פנינו קיבל מנהל המפעל, מַרַת. מַרַת מנהל את המפעל כבר כמעט שנה עם צוות של שמונה עובדים והם מייצרים שוקולד נפלא. מהפולים ועד לאריזה –  Bean to Bar chocolate – שיטה שבה יוצרי השוקולד מעורבים בכל שלב שעוברים פולי הקקאו מהשדה ועד למפעל. זה המפעל היחיד בארץ העובד בשיטה זו.

שוקולד מריר של הולי קקאו. צילום: בני שמולביץ

חומר הגלם העיקרי של המפעל הוא פולי הקקאו ואילו מגיעים מפרו ומאקוודור, באיכות אורגנית או קונבנציונאלית. האגרונומים של החברה מפקחים גם על גידול הקקאו ומבטיחים את איכות חומר הגלם שיגיע למפעל. לפי מה שלמדנו ממַרַת, שוקולד מעולה מכינים משלושה רכיבים בלבד, לפי סדר יורד: עיסת קקאו, סוכר וחמאת קקאו. את כל מוצרי השוקולד הארטיזנלי (בעבודת יד) של חברת הולי קקאו מפתחים ג’ו זנדר וזאב סטדנר

זנדר הוא גם מנהל המחקר והפיתוח של קבוצת טחנת האבן (Stone mill) שהולי קקאו היא אחת החברות בה. כל החברות בקבוצה מייצרות מוצרים מקומיים, בריאים, איכותיים במינימום השפעה על הסביבה.

אנרגיה סולרית בחצר המפעל/ mhkuo: בני שמולביץ
פולי הקקאו לאחר טחינה. צילום: בני שמולביץ
הפולים מפוקחים ומיובאים לישראל. צילום: אתר החברה

הולי קקאו מייצרים שוקולד מריר. הגדרת הרגולציה: שוקולד מריר מכיל לפחות 32% עיסת קקאו. בהולי קקאו מייצרים שוקולדים בכל אחוז שנדרש על ידי הצרכן : 32%, 60%, 70%, 72%, 80%, 90% ו-100% אבל גם שוקולד לבן.

מוצרי השוקולד מגוונים: שוקולד מריר ולבן, פולי קקאו, שקדים, אגוזי מלך ופקן מצופים, שוקולד צ’יפס ולאחרונה יצאו עם מוצר חדש ג’ינדויה : סוכר, אגוזי מלך, שוקולד מריר בצורת פרלינים מרובעים וטעימים-טעימים.

הייצור מתחיל מפולי קקאו המגיעים בשקים ומאוחסנים בקירור, הפולים מועברים לקלייה, לקיצוץ ראשון, טחינה לאבקה, הכנת התערובת, טמפרור – ערבוב עדין בטמפרטורה המתאימה לסוג השוקולד, העברה לתבניות, קירור ואריזה סופית.

את מוצרי הולי קקאו אפשר למצוא בחנויות הטבע, בחנויות מתמחות וברשתות. אם עוד לא טעמתם – אל תחכו.

שוקולד מריר 2 שוקולד מריר 1 הולי קקאו רכיבי שוקולד מריר
V V V עיסת קקאו
V V V סוכר
V V V חמאת קקאו
V V חומרים מתחלבים
V V חומרי טעם וריח
V סירופ סוכר
V חומר לחות
V קרם
V חמאה

 


הכותבת היא מהנדסת מזון, מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל וחברה במסדר אבירי הגריל. 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*