גידולי אביב המתמחה בגידולי עופות תובעת 1.43 מיליון שקל מהראל בטענה כי לא שולם לה מלוא גובה תגמולי הביטוח

לפי כתב התביעה, הראל ביטחה את הלולים של החברה, אותם החזיקה ותפעלה החברה במושב דבורה. בסוף יוני 2019 פרצה שריפה בשלושה מתוך ארבעת הלולים שבמשק והיא כילתה אותם כליל לרבות את העופות שהיו בהם

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה על סך 1.43 מיליון שקל נגד הראל על ידי חברת גידולי אביב המתמחה בגידולי עופות בלולי אוורור. התביעה הוגשה בטענה, כי הראל לא שילמה את מלוא גובה תגמולי הביטוח להם הייתה זכאית החברה במפורש על פי תנאי פוליסה.

לפי כתב התביעה, הראל ביטחה את הלולים של החברה, אותם החזיקה ותפעלה החברה במושב דבורה, בפוליסה למכלול לחבר מושב. באחד הימים בסוף יוני 2019 פרצה שריפה בשלושה מתוך ארבעת הלולים שבמשק והיא כילתה אותם כליל לרבות את העופות שהיו בהם. שווי הלולים שנשרפו בוטח בפוליסה בגבול אחריות של 3.2 מיליון שקל.

לדברי גידולי אביב, הראל הכירה במקרה הביטוח ושילמה לה כ-2 מיליון שקל כתגמולי ביטוח שאינם שנויים במחלוקת, וזאת לאור טענתה המוכחשת לפיה קיימת הגבלת אחריות על סך 2 מיליון שקל לאירוע. בתביעה נאמר עוד, כי הראל החליטה על דעתה לשלם לגידולי אביב סכום שאיננו שנוי במחלוקת והמציאה מכתב עמדה כי – “בכך היא רואה עצמה כמי ששילמה את מלוא תגמולי הביטוח על פי הפוליסה”.

בתביעה מצוין, כי חברת גידולי אביב הכחישה מן היום הראשון את עמדתה של הראל וטענה כי עמדתה היא חסרת תום לב ועומדת בסתירה לפוליסה, לפרמיה ששולמה, לדוח הסקר המקדים לעריכת הביטוח, ולצפייתה הסבירה. כמו כן, טענה גידולי אביב, כי גבול האחריות לא מתיישב עם הקבוע בפוליסה ומעבר לכך הוא לא עונה על דרישת סעיף 3 לחוק חוזה הביטוח.

כמו כן, לדברי גידולי אביב, כל ניסיון מצד הראל לחמוק מחבותה הביטוחית מנוגד ללשון הפוליסה, כוונת הצדדים, צפייתם הסבירה וחובת תום הלב בין צדדים לחוזה והוראות הדין, ומהווה ניסיון לעשיית עושר שלא כדין.

גידולי אביב מבקשת מבית המשפט לקרוא ולפרש את פוליסת הביטוח שם נקבע באופן מפורש כי גבול האחריות לביטוח הלולים שנשרפו בשריפה הוא על סך 3.2 מיליון שקל, ולפיכך על הראל להוסיף ולשלם לה את מלוא תגמולי הביטוח להם היא זכאית על פי הפוליסה.

תגובת הראל לא התקבלה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*