בקשה לייצוגית נגד תאגיד המחזור תמיר בטענה לגבייה בלתי חוקית של כספים

בבקשה נטען, כי הדרישה של תאגיד ת.מ.י.ר לקבלת תשלום בגין התקופה שקדמה למועד ההתקשרות הראשונית של יצרנים / יבואנים עמו, לא רק שאין לה כל ביסוס חוקי, היא אף אינה הוגנת, מאחר שהתאגיד והמשרד להגנת הסביבה קפאו על שמריהם ולא נקטו בצעדים לאכיפת הוראות חוק האריזות על היצרנים והיבואנים בצורה יעילה עד ינואר השנה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-200 מיליון שקל הוגשה כנגד תאגיד מחזור האריזות ת.מ.י.ר – תאגיד מחזור יצרנים בישראל בע”מ (חל”צ) מפתח תקוה. זאת, בטענה לגבייה בלתי חוקית של כספים תוך כפייה וניצול מצוקה, ותוך ניצול מעמד מונופוליסטי.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נאמר כי בחודש ינואר שלח המשרד להגנת הסביבה מכתב ל-500 גופים שהוגדרו על ידו כיצרנים ויבואנים של מוצרים ארוזים ואריזות שירות, במסגרתו הם נדרשו לשלם עיצום כספי עקב אי התקשרות עם התאגיד ת.מ.י.ר.

במכתב צוין כי אם בתוך 30 יום ממועד המכתב יחתם הסכם בין היצרן / היבואן לבין תאגיד ת.מ.י.ר, תבוטל הדרישה לתשלום עיצום כספי, וכי בכוונת המשרד שלא לוותר בעתיד על תשלום העיצום.

לטענת המבקשת, חברת אקמה טריידינג (איי.טי.) מאשדוד, העוסקת ביבוא ושיווק מלט לבן מסוגים שונים, היא נדרשה לשלם רטרואקטיבית סך של כ-645 אלף שקל לתאגיד ת.מ.י.ר. בגין השנים 2021-2012 בלי שהתאגיד סיפק לה שירותים כלשהם ביחס לאותן שנים עברו.

המבקשת מציינת, כי נאלצה ונכפה עליה להתקשר עם תגיד ת.מ.י.ר בהסכם בתנאים שהוכתבו לה בעקבות איום מרומז מצד התאגיד לפיו סירובה לבצע את התשלום הרטרואקטיבי האמור, “ילשין” התאגיד עליה בפני המשרד להגנת הסביבה על מנת שיקנוס אותה.

בבקשה נטען, כי הדרישה של תאגיד ת.מ.י.ר לקבלת תשלום בגין התקופה שקדמה למועד ההתקשרות הראשונית של יצרנים / יבואנים עמו, לא רק שאין לה כל ביסוס חוקי, היא אף אינה הוגנת, מאחר שהתאגיד והמשרד להגנת הסביבה קפאו על שמריהם ולא נקטו בצעדים לאכיפת הוראות חוק האריזות על היצרנים והיבואנים בצורה יעילה עד לחודש ינואר השנה.

עוד נטען, כי הסירוב של תאגיד ת.מ.י.ר להתקשר בהסכם במקרה בו לא יועברו לידיו כספים בגין תקופת העבר הוא חסר תום לב, מטעה, מהוה ניצול מעמד לרעה מצד מונופולין ואף מנוגד לחוק האריזות.

להערכת המבקשת, הקבוצה אותה היא מבקשת לייצג בתביעתה מונה כ-4,000 גופים אשר אולצו / צפויים להיות מאולצים על ידי התאגיד ת.מ.י.ר לשלם לו כספים בניגוד לדין. סכום הגבייה הבלתי חוקית מוערך על ידי המבקשת בכ-200 מיליון שקל.

מתמיר לא התקבלה תגובה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*