בקשה לייצוגית נגד שופרסל בטענה לגביית יתר בגין מוצרים טריים, דוגמת עוף ודגים, במסגרת השירות המקוון

לטענת המבקש, לא תיתכן מחלוקת כי אם שופרסל מכריחה את הלקוח לקבל כמות עודפת של מוצר טרי לעומת הכמות אותה הזמין הלקוח במקור ואותה הוא רצה, אסור לשופרסל להשית על הלקוח בגין הכמות העדפת מחיר לקילוגרם הגבוה ממחיר המבצע

אתר שופרסל on line

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד שופרסל בטענה לגביית יתר בגין מוצרים טריים, דוגמת עוף ודגים, במסגרת השירות שופרסל Online.

בבקשה נאמר, כי מדי תקופה מפרסמת שופרסל מבצעים שונים ביחס למוצרים טריים המוזמנים באמצעות שופרסל Online. כאשר לקוח מזמין כמות מסוימת של מוצר טרי, לרוב מספקת לו שופרסל כמות גבוהה יותר של המוצר הטרי לעומת היקף ההזמנה שלו.

למרות ששופרסל כופה על הלקוח לקבל את הכמות העודפת שהוא כלל לא הזמין, לא מקנה לו שופרסל בגין הכמות העודפת את ההנחה שהובטחה במסגרת המבצע, אלא מחייבת אותו במחיר לקילוגרם הגבוה ממחיר המבצע.

לדברי המבקש, חגי הלוי תושב אלפי מנשה, לאחר ששופרסל מאלצת את הלקוח לקבל כמות עודפת של מוצר שלעיתים קרובות גבוהה באופן ניכר מהיקף ההזמנה המקורי, מכריחה אותו שופרסל לשלם בגין הכמות העודפת מחיר הגבוה מהותית ממחיר המבצע אותו היא מחויבת לספק לו גם ביחס לכמות העודפת.

בבקשה נאמר, כי מאחר שמדובר בהזמנה המתבצעת באינטרנט באמצעות שירות שופרסל Online – אין ללקוח שלטה על כמות המוצר הטרי ששופרסל תספק לו בפועל כמו גם על המחיר בו הוא מחויב.

לטענת המבקש, לא תיתכן מחלוקת כי אם שופרסל מכריחה את הלקוח לקבל כמות עודפת של מוצר טרי לעומת הכמות אותה הזמין הלקוח במקור ואותה הוא רצה, אסור לשופרסל להשית על הלקוח בגין הכמות העדפת מחיר לקילוגרם הגבוה ממחיר המבצע.

לעיתים, מציין המבקש, משיתה שופרסל בגין כל קילוגרם של הכמות העודפת מחיר הגבוה אפילו מהמחיר המלא של המוצר הטרי לקילוגרם.

עוד נטען בבקשה, כי גם כאשר שופרסל אינה מספקת כמות עודפת ללקוח, היא מחייבת את לקוחותיה ביתר בגין מוצרים טריים – לעיתים במחיר הגבוה אפילו מהמחיר המלא של המוצר שהזמין הלקוח.

בנסיבות אלה, סבור המבקש, יש לחייב את שופרסל לחדול מהתנהלותה, במקביל לחיובה להשיב את הכספים שנגבו על ידה שלא כדין מלקוחותיה.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

עד 15

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*