ייצוגית נגד רשת יינות וטעמים בטענה להפרת החובה לסמן בעברית מוצרים המשווקים על ידה

לדעת המבקש, ההפרה בעניינו היא כפולה: ראשית - יינות וטעמים מגדילה את רווחיה על ידי שלילת האוטונומיה מלקוחותיה והטעייתם תוך הפרת צו סימון טובין. שנית - הרשת חוסכת את העלות המשמעותית הצפויה מסימון עשרות מוצרים בשפה העברית ובכך היא מעצימה את רווחיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא כנגד רשת “יינות וטעמים” לשיווק יין, משקאות אלכוהוליים, בירות, אביזרים נלווים ליין, ומעדנייה בשני סניפיה בתל אביב וברמת גן. זאת בטענה להפרת חובתה לסמן את אריזות המוצרים המיובאים ו/משווקים על ידה בשפה העברית, בהתאם לחוק הגנת הצרכן.

המבקש אלעד שועי מקיבוץ גבעת חיים מאוחד מציין, כי ההפרה בעניינו הינה כפולה: ראשית – יינות וטעמים מגדילה את רווחיה על ידי שלילת האוטונומיה מלקוחותיה והטעייתם תוך הפרת צו סימון טובין. שנית – יינות וטעמים חוסכת את העלות המשמעותית הצפויה מסימון עשרות מוצרים בשפה העברית ובכך היא מעצימה את רווחיה כפליים מההפרה.

לדברי המבקש, החברות המתחרות ברשת יינות וטעמים ממלאות אחר החובה שבסימון מוצריהן בשפה העברית, וניתן להניח כי הן היו שמחות לוותר על דרישה זו מאחר שסביר להניח שהדבר כרוך בעלויות נוספות.

בבקשה נאמר כי לקוחותיה של יינות וטעמים סובלים מנזק ממוני כפול כפועל יוצא מהתנהלותה המפרה. ראשית, הם משלמים ביתר עבור מוצר נחות, ושנית, פעמים רבות ולאחר רכישת המוצר הם נמנעים משימוש כלשהו במוצר המיובא ו/או משווק על ידי יינות וטעמים, שעה שזה אינו כולל הוראות הפעלה ו/או אזהרות ו/או פירוט על הרכיבים הקיימים במוצר.

המבקש סבור כי על יינות וטעמים לשנות את התנהלותה של אי סימון המוצרים בשפה העברית, וכן לפצות את הצרכנים אשר ניזוקו כתוצאה מהתנהלותה המפרה. בהערכה ראשונית מעריך המבקש את סכום התביעה המצרפי בסך של 1.25 מיליון שקל.

בבקשה נאמר, כי הקבוצה למעשה כוללת כל לקוח אשר קנה או שקל לקנות מוצר כלשהו אותו ייבאה יינות וטעמים ו/או שיווקה, ולא רק מי שרכש מהמוצרים אשר לא סומנו כדין. זאת, הואיל וגם אם לקוח מסוים לא רכש מוצר שלא סומן כדין נגרמו לו נזקים לא ממוניים שכן נשללה ממנו האוטונומיה לבחור את המוצר שהוא מעוניין לרכוש, וכן עלו בו תחושות שליליות ותחושות של חוסר נוחות בעת שנחשף למוצרים מפרי החוק של יינות וטעמים.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*