בקשה לייצוגית נגד רשת חינאווי בטענה להפרת חובתה לפרסם את מחירי מוצריה על גבי המוצרים

המבקש סבור כי רשת חינאווי נמנעת ביודעין מסימון מוצריה כדין וזאת על מנת לחסוך את העלויות הכרוכות בכך, וגם כדי להותיר לעצמה את הגמישות בשינוי מחירים. בבקשה מצוין כי לרוב מסמנת חינאווי את המחירים בשלטים מתחת למדף אך לא על המוצרים עצמם

המעדנייה של חינאווי. צילום: יח"צ

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כנגד רשת משקאות חינאווי המונה עשרה סניפים והמוכרת משקאות אלכוהוליים עם קצביות בשר, מעדניית גבינות ומוצרים נלווים רבים נוספים. זאת, בטענה להפרת חובתה לפרסם את מחירי מוצריה על גבי מוצריה בהתאם להוראה הקבועה בחוק הגנת הצרכן המחייבת הצגת המחיר הכולל על גבי המוצרים או על גבי אריזתם.

לטענת המבקש, שחר דוד תושב ת”א, ההפרות בסניפיה השונים של הרשת נעשו באופן נרחב, מוחלט, כאשר רובם ככולם של מוצרי הרשת אינם מסומנים כדין, כך שברור כי אין המדובר בתקלה אלא במדיניות ברורה של הרשת.

המבקש מציין כי הוראות חוק הגנת הצרכן נועדו בין היתר להביא למצב של אחידות ביחס לאופן הצגת מחירי המוצרים, על מנת לאפשר לצרכנים לכלכל את צעדיהם, להשוות מחירים, ולבצע קניות נבונות לאחר קיבלו את המידע הרלוונטי לצורך כך.

המבקש סבור כי רשת חינאווי נמנעת ביודעין מסימון מוצריה כדין וזאת על מנת לחסוך את העלויות הכרוכות בכך, וגם כדי להותיר לעצמה את הגמישות בשינוי מחירי  (והעלאת) מוצריה באופן שאינו מצריך ממנה לסמן את המוצרים עצמם. בבקשה מצוין כי לרוב מסמנת חינאווי את המחירים בשלטים מתחת למדף אך לא על המוצרים עצמם.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*