בקשה לייצוגית נגד רמי לוי בטענה לקיזוז תשלומים משכר הקופאים והקופאיות בשל חוסרים בקופה

הבקשה הראשונה בנושא הוגשה בשבוע שעבר כנגד רשת הסופר-מרקטים אושר עד. בכך, נטען בבקשות רומסת רמי לוי גם את חוק שכר מינימום, בשל העובדה שהקופאים והקופאיות משתכרים בשיעור שכר מינימום, ובוודאי שניכוי חוסרים אלו מוביל לכך ששכרם נמוך משכר המינימום הקבוע בחוק

בקשה נוספת לאישור תביעה ייצוגית בטענה לקיזוז תשלומים שלא כדין משכרם של הקופאים וקופאיות בגין חוסרים בקופה, הוגשה כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה. הבקשה הראשונה הוגשה בשבוע שעבר כנגד רשת הסופר-מרקטים אושר עד.

עתה הוגשה הבקשה השנייה על ידי מאיר אדרי וברוך שאלתיאל תושבי ירושלים שהועסקו כקופאים בסניף גבעת שאול. השניים מאשימים את רשת רמי לוי בהתנהלות קלוקלת. זאת נוכח נוהגה מזה שנים להשלים חוסרים בקופה בסניפיה באמצעות הורדת הסכומים מתלושי השכר של הקופאים והקופאיות או באמצעות חיובם להשלים בסוף היום את השכר במזומן מכספם.

בשצי הבקשות נאמר כי רמי לוי ואושר עד מנצלות בחוסר תום לב ובניגוד גמור לדין את פערי הכוחות הקיימים ביניהן לבין הקופאים והקופאיות המועסקים על ידן, ואת העובדה כי לרוב אלו מוחלשים מבחינת הזדמנויות עבודה חלופיות ותנאי שכר, ומאלצות אותם להסכים למציאות בה נלקחים מהם מדי חודש מאות שקלים בגין חוסרים בקופות.

בכך נטען בבקשות רומסות רמי לוי אושר עד הן את איסור הניכוי משכר, אלא אף את חוק שכר מינימום, לאור העובדה לפיה הקופאים והקופאיות משתכרים בשיעור שכר מינימום, ובוודאי שניכוי חוסרים אלו מוביל לכך ששכרם נמוך משכר המינימום הקבוע בחוק.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים מתבקש להורות לרמי לוי ולאושר עד לחדול לאלתר מגביית חוסרים בקופה, ולהשיב לעובדים את הכספים שנוכו משכרם שלא כדין, ובנוסף לשלם להם את ההפרשות שחושבו בחסר עקב הגבייה שלא כדין.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*